اخبار شرکتها-مشاوره حقوقی ملکی ابعاد بسیار گسترده‌ ای در جامعه امروز زندگی بشر پیدا کرده است. مراجعه به یک موسسه حقوقی و یا یک وکیل آگاه برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی ملکی در حال حاضر یکی از پرکاربرد ترین جلسات مشاوره می ‌باشد. جلسه ‌ای چند دقیقه‌ ای که می ‌تواند شما را از دردسر های بزرگ در آینده نجات داده و سود بسیار خوبی نیز برای شما به دنبال داشته باشد. قوانین و مقررات کشوری در زمینه‌ های مختلف بسیار پیچیده بوده و عدم اطلاع از این قوانینی مخصوصا درباره ملک می‌ تواند منجر به اشتباهات جبران ناپذیری از طرف افراد شود. مشاور حقوقی در یک جلسه مشاوره حقوقی ملکی با معرفی قوانین کشوری در زمینه ‌های مختلف ملکی علاوه بر افزایش سطح آگاهی، شما را در یک مسیر درست نیز قرار خواهد داد. ابهامات و سوالات زیادی درباره قرارداد های ملکی اعم از اجاره و رهن تا انحصار وراثت و فروش وجود دارد که بسیاری از ما هیچ اطلاعاتی درباره آن ها نداریم به همین جهت داشتن یک مشاور حقوقی در زمینه‌ های مختلف لازمه زندگی امروز هر شخصی در معاملات ملکی و قرارداد های او می باشد.

چرا باید اهمیت مشاوره حقوقی ملکی را جدی بگیریم؟ 

تصور اشتباهی که درباره جلسات مشاوره حقوقی ملکی در بین مردم وجود دارد این است که بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که خودشان به تنهایی از عهده کارهای ملکی خود برآمده و نیازی به یک مشاور و مشاوره در این زمینه ندارند. این افراد هنگامی که در معاملات خود به مشکلی بر می خورند، به اهمیت مشاوره گرفتن در این زمینه پی می برند. قرارداد های ملکی از جمله قرارداد های بسیار مهم در قوانین کشور ایران است. قوانینی که جز با تحصیلات مرتبط عالیه و تجربه در این زمینه نمی‌ توان به همه آن ها احاطه داشت. از این جهت مراجعه به یک وکیل و یا مشاور حقوقی برای مشاوره حقوقی ملکی لازم و ضروری است. شرکت در جلسه مشاوره حقوقی در این زمینه کلید اصلی حل این گونه معما ها است. جلسه‌ ای که شما باید به موقع و قبل از اینکه اتفاق ناگواری بیفتد، به فکر آن باشید. زیرا در واقع هزینه کردن برای یک مشاوره حقوقی ملکی در واقع یک سرمایه‌ گذاری بزرگ برای شما خواهد بود. 

مزایای مشاوره حقوقی ملکی تلفنی

در حال حاضر دلایل خیلی زیادی برای مشاوره به صورت تلفنی وجود دارد که ممکن است بسیاری از آنها دلایل شخصی باشد ولی اگر بخواهیم به مزایای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی ملکی تلفنی اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

اولین و مهم ترین مزایای این روش می تواند دوره فاصله یا مسافت با متخصصان این امر باشد.

در مورد بعدی می توان به عدم دسترسی به مشاورین و وکلای متخصص در محل یا محدوده یا شهر سکونت اشاره کرد.

  • هزینه زیاد رفت و آمد و رفتن به دفتر یا موسسه های حقوقی
  • بعضی از افراد نیز درون گرا هستند و علاقه ای زیاد  به ملاقات رو در رو ندارند.
  • هزینه کمتر مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری نیز می تواند یکی از این دلایل باشد.
  • امروزه همه به تلفن دسترسی دارند و راحتی و فراگیر بودن آن یک مزیت محسوب می شود.

مشاوره حقوقی ملکی در مورد قرارداد های اجاره

در این قرارداد های اجاره قواعد و مقررات خاصی حاکم است. از جمله عدم امکان تخلیه به صرف انقضای مدت اجاره و حقوق کسب و پیشه و تجارت یا سرقفلی که به مرور زمان با فعالیت مستاجر در مورد اجاره، به موجب قانون برای مستاجر به وجود می آید. همچنین موارد تعدی و تفریط مستاجر نسبت به مورد اجاره که برای موجر حق فسخ قرارداد اجاره و تخلیه را میدهد. در نهایت مقررات مربوط به حق انتقال مورد اجاره از ناحیه مستاجر و دعاوی تجویز انتقال منافع به غیر که به تبع آن از ناحیه مستاجر طرح و اقامه می شود، است. بنابراین استفاده از خدمات مشاوره حقوقی ملکی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

مشاوره حقوقی ملکی سایر امور املاک 

رژیم حقوقی املاک فقط مربوط به مواردی که قراردادی بین دو نفر تنظیم شده است نیست. گاهی ملک شخصی توسط دیگری به صورت غیر مجاز و بدون اذن و رضایت مالک تصرف می شود. گاهی شخصی خسارتی به ملک دیگری وارد می کند. گاهی نیز چند نفر در یک ملک مشترکا مالکیت مشاعی دارند مانند مالکیت چند ورثه نسبت ملکی که به آنها به ارث رسیده است. قانون گذار برای دفاع از حقوق افراد نسبت به املاکی که مالک آن هستند مقررات را پیش بینی نموده است. در این زمینه یک جلسه مشاوره حقوقی ملکی تخصصی می تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهد.

نتیجه گیری 

بنابر مطالبی که گفته شد، همه ابهاماتی است که تنها یک جلسه مشاوره حقوقی ملکی و یک مشاور مجرب می ‌تواند آن ها را برای شما گره‌ گشایی نماید. برای آگاهی از این قوانین نیاز به داشتن تحصیلات مرتبط بوده و صرف کار در مشاور املاک نمی‌ تواند فرد را از این قوانین مطلع سازد. این مسئله نشان می ‌دهد وظایفی که به عهده یک مشاور حقوقی ملکی و یک موسسه حقوقی ملکی قرار دارد، فراتر و ورای وظایف مشاور املاک است. در واقع شما باید با مشاور حقوقی ملکی شخصی خود پا در یک جلسه خرید و فروش ملکی بگذارید. قبل از امضای هر برگه ‌ای مشاور شخصی شما باید گره‌ های آن را به شما گوشزد نمایید. این همان نقش اصلی هر موسسه حقوقی و یا مشاور حقوقی در قرارداد های ملکی شما خواهد بود. زیرا امروزه شاهد طرح دعاوی حقوقی ملکی از یک فنس کشی ساده دور زمین باغی تا طرح دعوای خواسته‌ های نا به جای شهرداری از مالکین در دادگاه‌ های ملکی هستیم. در اکثر موارد عدم آگاهی مالکین از قوانین ملکی باعث سوء استفاده برخی از افراد و سازمان ‌ها از آن ها شده و بسیاری از حقوق این شهروندان ضایع می ‌گردد. وکیل حقوقی ملکی خصوصی شما نه فقط برای حل یک مسئله و مشکل ملکی بلکه برای مشاوره حقوقی ملکی در همه زمینه‌ ها می ‌تواند یار و یاور شما باشد. با داشتن یک وکیل خصوصی ملکی از این پس با خیال راحت می ‌توانید وارد هر معامله ‌ای شده و از معاملات مشکوک و دردسرآفرین دوری نمایید.