به گزارش «نود اقتصادی»، فرهاد دژپسند وزیر سابق اقتصاد در آخرین ماه‌های حضور خود در باب همایون، مجتبی خالصی، مدیر روابط عمومی‌اش را به عنوان نماینده ایران در بانک جهانی معرفی کرد. 

خالصی تا قبل از تصدی این پست به عنوان دوست نزدیک دژپسند در سمت مدیر روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می‌کرد و سابقه‌ای در حوزه اقتصاد بین‌الملل در کارنامه او دیده نمی‌شد.

این حکم انتصاب در همان زمان با انتقاد رسانه‌ها از جمله «نود اقتصادی» رو به رو شد ولی وزیر سابق اقتصاد بدون توجه به این انتقادات دوست نزدیکش را راهی واشنگتن کرد تا در مقر نمایندگی ایران در بانک جهانی مستقر شود.

اما سابقه دوستی خالصی با دژپسند به قبل از حضور وزیر سابق اقتصاد در ساختمان باب همایون برمی‌گردد و خالصی در دوران معاونت فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه، ریاست امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور را هم بر عهده داشته است. 

به نظر می‌رسد حالا و با تغییر دولت، تداوم حضور خالصی در واشنگتن به عنوان نماینده ایران در بانک جهانی چندان به مصلحت نباشد و حتی هماهنگی دولت سیزدهم با نهادهای بین‌المللی مانند بانک جهانی را در سطح پایینی قرار دهد.

بنابراین احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم باید هر چه سریعتر فکری به حال جانشینی فردی همسو با دولت و البته شایسته این سمت برای حضور در دفتر نمایندگی ایران در بانک جهانی بکند.