"غلامرضا قدرتی امیری"، استاد و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی درمدت زمان چهارسال، چاره ای جز تمرکز بر صنعتی سازی ساختمان نیست.

وی بیان کرد: ورود دولت به واردات تکنولوژی صنعتی سازی ساختمان در دنیا فاقد الگوی موفق بوده هرچند که درشرایط فعلی کشور، سرمایه گذاران بخش خصوصی قدرتمندی برای  واردات تکنولوژی وجود ندارد، بنابراین برای واردات این تکنولوژی، نیازمند کمک و سوبسید دولت است.

قدرتی امیری افزود: برای واردات تکنولوژی صنعتی ساختمان به کشور، ممکن است که در  برخی  موارد، تضاد منافع یا مقاومت هایی وجود داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: سیاست های وزارت راه و شهرسازی در دولت قبل در حوزه مسکن، آنطور که باید نتوانست اعتماد بخش خصوصی را برای حضور پررنگ در بخش ساخت مسکن جلب کند،به همین دلیل،عرضه مسکن کاهش یافت.

وی ادامه داد: مقصر نیمی از مشکلات کمبود ساخت و ساز و افزایش شدید قیمت مسکن در سالهای اخیر، سیاستهای وزارت راه و شهرسازی و دولت بود.

غلامرضا قدرتی امیری گفت: درشش سال گذشته ، در عرضه مسکن کمبود جدی وجود داشت که بخشی از این موارد مربوط به سیاستهای وزارت راه و شهرسازی بود که باعث شد تا بخش خصوصی از سرمایه گذاری استقبال نکنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: نتیجه سیاستگذاری دولت و وزارت راه وشهرسازی در بخش مسکن خوب نبود و تعداد پروانه های  صادره کم شد و حتی قیمت مسکن در چند سال اخیربه شدت  افزایش یافت.