اخبار شرکتها-به گزارش روابط‌عمومی بانک دی؛ در مراسمی با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، ششمین همایش سراسری تجلیل از حائزین رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری شاهد و ایثارگر، بدون احتساب سهیمه، برگزار شد.

در این مراسم سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، ضمن تبریک موفقیت فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری، بر لزوم حمایت همه جانبه از خانواده معزز شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: در تمامی دنیا برای خانواده‌های سربازان و فرماندهان نظامی کشته شده در جنگ امتیازات ویژه‌ای قائل می‌شوند تا جامعه دین خود را به فداکاری‌ها و رشادت‌های قهرمانان خود ادا کند.

وی افزود: در کشور ما نیز با تیزبینی و درایت امام خمینی(ره) توجه ویژه به خانواده معزز شهدا و فرزندان آن‌ها در قالب تأسیس بنیاد شهید، تأسیس مدارس شاهد و برنامه‌ریزی برای پیشرفت این عزیزان عملیاتی شد.

قاضی‌زاده هاشمی پیوند تعهد و تخصص را مهم‌ترین وجه نگاه استراتژیک امام خمینی در توجه ویژه به خانواده معزز شاهد و ایثارگر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه فکری امام راحل این بود که آینده مملکت را باید به کسانی سپرد که در تنگناها و بحران‌هایی مانند جنگ هشت ساله جان خود را برای حفظ کیان مملکت ایثار کردند و بی‌شک اینان و فرزندان برآمده از این فرهنگ می‌توانند با تربیت و رسیدگی صحیح به مدیران متعهد و متخصص انقلاب تبدیل شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتن نگاه راهبردی به فرهنگ ایثار و شهادت را یک ضرورت اساسی برای نیاز امروز جامعه دانست و گفت: پرورش متخصصان متعهد یک موضوع راهبردی برای کشور است که باید بر مبنای این نگاه مسائل سهیمه‌های خانواده شاهد، مدارس شاهد و برنامه‌های مرتبط با جامعه هدف بازنگری شود.

گفتنی است به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر کنکور سراسری، همزمان به صورت ویدئوکنفرانس در مراکز بنیادشهید و امور ایثارگران برخی از استان‌های کشور برگزار شد