اخبار شرکتها-علی رستمی مدیر عامل شستا با اعلام این خبر گفت عرضه اولیه رایتل در بازار فرابورس ایران گامی دیگر در راستای افزایش شفافیت شرکت ها و بهبود جریان نقدینگی آنها است.

مدیر عامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اعلام عرضه رایتل تا انتهای سال ۱۴۰۰ گفت: شرکت رایتل بعد از تجدید ساختار و بهبود وضعیت مالی و شرایط کسب و کار، و بعد از چند سال زیان دهی در دو سال گذشته به سود دهی رسیده است.

او ادامه داد: به زودی رایتل در بازار فرابورس ایران پذیرش خواهد شد.

رستمی با اشاره به روند رشد شاخص‌های عملکردی رایتل در سه ماهه اول ۱۴۰۰‌ نسبت به سال ۹۹، همچنین روند افزایش سهم بازار مشترکین اعلام کرد: با اصلاح ساختار سرمایه، ادغام برخی از شرکت‌ها و سایر اقدامات مشابه مقدمات بورسی شدن رایتل فراهم شده با عقد قرارداد با کارگزارى صبا تأمین، فرآیند بورسى شدن شرکت در حال انجام است.

لازم به ذکر است که رایتل برای سومین دوره متوالی، پس از زمستان ۹۹ و بهار ۱۴۰۰ در تابستان سال جاری رشد سهم بازار صعودی را تجربه کرد.

مقایسه گزارش رگولاتوری حوزه ارتباطات (تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰) با گزارش قبلی این نهاد که تغییرات میزان مشترکین تا پایان سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ را ارائه کرده، نشان می‌دهد برند رایتل با اقبال بیشتری از سوی جامعه روبرو شده، به نحوی که سهم بازار آن طی مدت مورد اشاره به میزان دو دهم درصد رشد، ثبت کرده، که این میزان بالاترین نرخ رشد سهم بازار در میان اپراتور‌های ارتباطی کشور بوده است.

رویه افزایش مشترکین رایتل از پاییز و زمستان ۹۹ آغاز و تا نیمه سال جاری همچنان رو به رشد است، به طوری که سهم بازار رایتل در سه ماهه نخست سال، سه و هفت دهم درصد و در سه ماهه دوم این رقم به سه و نه دهم درصد تغییر کرد.

ارائه سراسری طرح مکالمه درون شبکه رایگان، طرح‌های مناسبتی متنوع، سرعت و کیفیت اینترنت و بسته‌های مقرون به‌صرفه را می‌توان از جمله عوامل جهش سهم بازار رایتل نسبت به رقبا برشمرد.