اخبار شرکتها-وب‌سایت نشنال‌نیوز گزارش داد که طبق اعلام صورت‌گرفته در بخش پرسش‌های متداول واتساپ، در روز یکم‌نوامبر ۲۰۲۱، یعنی دهم آبان ۱۴۰۰، این پیام‌رسان متعلق به فیسبوک، کار روی تلفن‌هایی را که از سیستم‌های قدیمی‌تر از اندروید او اس ۱/۴، iOS ۱۰ و KaiOS ۲.۵.۱ استفاده می‌کنند، متوقف خواهد کرد.

تمامی کسانی که تلفن‌هایی با سیستم‌عامل‌هایی قدیمی‌تر از آنچه بدان اشاره شد داشته باشند، از تاریخ یادشده دیگر نمی‌توانند از واتساپ روی آنها استفاده کنند زیرا سیستم‌عامل‌های این گوشی‌ها از ۱۰ آبان با برنامه سازگار نخواهد بود. بدین‌ترتیب اگر چنین چیزی شامل دستگاه شما می‌شود یا باید ارتقایی صورت بگیرد و یا این که به مدل جدیدتری از تلفن همراه که سیستم‌ عاملش بتواند از واتساپ پشتیبانی کند، نیاز خواهید داشت. البته راه سومی نیز وجود دارد و آن‌هم گذشتن از خیر استفاده از واتساپ و رفتن سراغ پیام‌رسان‌های دیگر است.

در عین حال، واتساپ هم‌اکنون در حال کار روی چند قابلیت جدید است. این شرکت یک ویژگی جدید را معرفی کرده که شاید مشکل بسیاری از کاربرانش را حل کند. ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد که هنگام تغییر از iOS به دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ، چت‌های خود را هم منتقل کنند. با توجه به این موضوع، اگرچه واتساپ با این حرکت، پشتیبانی از دستگاه‌های خیلی قدیمی را متوقف می‌کند اما به‌نظر نمی‌رسد که این کار اثر محسوسی روی بسیاری از کاربران داشته باشد چراکه بیشتر کاربران به‌احتمال زیاد از گوشی‌های جدیدتر استفاده می‌کنند و با این مشکل روبه‌رو نخواهند شد.

واتساپ معمولا هرازچندگاهی سراغ این کار می‌رود و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی را حذف می‌کند. آخرین بار این اتفاق در دسامبر ۲۰۲۰ رخ داده بود. اما برخی از دستگاه‌هایی که واتساپ از دهم آبان روی آنها قابل‌اجرا نخواهد بود، به این شرح است: اپل: نسل اول آیفون SE، ۶ اس و ۶ اس پلاس. سامسونگ: گالکسی‌اس۲، گالکسی‌اس۳مینی و گالکسی کور. سونی: اکسپریا میرو، نئو ال و آرک‌اس.