اخبار شرکتها-ما در این مقاله سعی داریم ابتدا توضیح مختصری در مورد پودر دکلره داشته باشیم و سپس قسمتی از مقاله را به پاسخ به این سؤال شما که پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود اختصاص دهیم. اگر می‌خواهید موهای خود را دکلره کنید و یا این که علاقمند هستید که بیشتر با پودر دکلره الانزا و کاربردهای آن آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

پودر دکلره چیست؟ پودر دکلره چگونه استفاده می شود؟

پودر دکلره چیست؟

دکلره نوعی پودر شیمیایی ست که به کمک آن رنگ‌دانه‌های موی بدن، به خصوص موهای سر از تارها خارج شده و منجر به بی‎‌‌رنگ شدن مو می‌گردد. ترکیبات این پودر شامل مواد پراکسید است که از ترکیب دو مولکول اکسیژن حاصل شده‌اند. دکلره‌ها فقط با اکسیدان فعال می‌شوند و منجر به بی‌رنگ شدن مو می‌گردند.

با بی‌رنگ کردن مو می‌توانید به راحتی هر رنگی را بر روی موی سر خود اجرا کنید بدون این‌که موی شما دچار حاله‌های رنگی شود و مویی خوشرنگ و یکدست داشته باشید. البته این ماده نیز همانند دیگر مواد شیمیایی در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارند ضررهایی نیز ممکن است داشته باشند میزان عوارض و ضررهای مربوط به دکلره بستگی به این دارد که پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود. در صورت استفاده غیراصولی و نادرست از این پودر، ممکن است ریشه موی شما نازک شده و یا باعث ریزش موهایتان گردد، مقدار زمانی که مخلوط پودر دکلره و اکسیدان بر روی سر شما قرار گرفته اگر طولانی شود منجر به حل شدن کراتین موی شما با ماده آمونیاک موجود در اکسیدان می‌گردد و در نتیجه مو نازک و شکننده می‌شوند.

برای حل این مشکل باید شما با تمامی اصول و قوانین دکلره کردن آشنا بوده و اطلاعات کافی در مورد این که پودر دکلره چگونه استفاده می شود داشته باشید.

پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود؟

اگر اولین بار است که قصد دکلره کردن موهای خود را دارید پس باید بگوییم که اوقات سخت و پر چالشی را پیش‌رو خواهید داشت اما نگران نباشد ما در اینجا به طور خلاصه به شما آموزش خواهیم داد که پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود؟

دکلره کردن مو کلاً از سه مرحله تشکیل شده است که شامل مرحله آماده سازی، مرحله دلکره مو و در نهایت مرحله پلاتینه کردن مواست. برای شروع دکلره کردن مو، داشتن موهای سالم بسیار حائز اهمیت است. تقویت مو و رسیدگی به آن و رعایت تمام قوانین مربوط به دکلره کردن را حتماً مد نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید بعد از دکلره موهایی طبیعی و سالم داشته باشید حتماً قبل از دکلره از شامپوها و نرم‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید. از به کار بردن اسپری‌هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند، انواع ژل‌ها و سرم‌ها و... خودداری کنید. برای خشک کردن موی خود از وسایل گرمایشی نظیر اتوی مو و سشوار استفاده نکنید.

پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود؟

در هنگام خرید پودر دکلره Bleaching Powder ابتدا مشخص کنید که قصد دارید موهای خود را چه اندازه روشن کنید و با توجه به آن پودر و یا کرم دکلره خریداری کنید. حتماً یک قلموی رنگ آمیزی، کاسه رنگ مو و کلاه پلاستیکی نیز تهیه نمایید. همچنین اصلاح کننده‌های رنگدانه موی قرمز را نیز خریداری کنید تا در هنگام استفاده از پودر دکلره مانع قرمز شدن مو گردد. برای تهیه محلول دکلره، حتماً از یک اکسیدان مناسب استفاده کنید. اکسیدان‌ها دارای قدرت‌های مختلف از ۱۰ تا ۴۰ هستند برای رنگ موهای روشن اکسیدان‌هایی با قدرت ۲۰ تا ۳۰ کفایت می‌کند و برای موهای تیره از اکسیدان‌هایی با قدرت ۴۰ استفاده کنید.

در میزان درجه و حجم مصرفی اکسیدان دقت کنید تا موی شما دچار آسیب نشود و اگر اطلاعی از اکسیدان مورد نیاز موی خود ندارید پیشنهاد می‌کنیم از اکسیدان‌هایی با قدرت ۲۰ استفاده نمایید تا کمترین آسیب به موی شما وارد شود. حتماً یک تونر دائمی تهیه کنید تا موهایتان به رنگ سفید خالص و یا رنگ‌های طلایی و نقره‌ای خالص در آید. حتماً مکانی که می‌خواهید دکلره مو انجام دهید از تهویه هوای مناسب برخوردار باشد و پیش از شروع دکلره از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

پس از رعایت مراحل اولیه حال نوبت این رسیده که بگوییم پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود؟ و دکلره مو چگونه انجام می‌گیرد!؟ در ابتدا پودر دکلره و مواد اکسیدان را با یکدیگر مخلوط نمایید و برای انجام آن به دستورالعمل‌های نوشته شده بر روی بسته توجه کنید. این مخلوط نباید رقیق و یا غلیظ باشد بلکه باید در حد متعادل در بیاید و رنگ سفید مایل به آبی به خود بگیرد. اگر می‌خواهید رنگدانه‌های قرمز را هم از بین ببرید در این مرحله باید اصلاح‌کننده رنگ مو را نیز به مخلوط پودر دکلره و اکسیدان اضافه کنید.

حال سؤال اینجاست که این مخلوط اکسیدان و پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود؟ شما باید در این مرحله محلول دکلره را به کمک یک قلموی مخصوص بر روی موهای کاملاً خشک، به طور یکنواخت قرار دهید. حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که موهای خود را از محلول رنگ‌زدا کاملاً اشباع کنید. تلاش کنید که دکلره بر روی پوست سر و ریشه مو تماس پیدا نکند تا آسیبی به مو وارد نشود. سپس به کمک کلاه پلاستیکی موها را کاملاً پوشانده و بعد از ۱۵ دقیقه با اسپره آن را مرطوب نمایید و محلول دکلره را با حوله تمیز از سطح موی سر پاک کنید.

پس از این مرحله سطح رنگ‌زدای موهای خود را بررسی کنید و با سطح مورد نظرتان مقایسه نمایید. با دریافت نتیجه مطلوب زمان آن رسیده که مویتان را به طور کامل شستشو دهید. البته تا ۴۸ ساعت به هیچ عنوان از شامپو استفاده نکنید تا موهای سرتان دچار آسیب و شکنندگی نشوند. رطوبت موهایتان را که به رنگ بلوند مایل به زرد در آمده به کمک یک حوله تمیز کاملاً بگیرید و با جریان هوای طبیعی آن را خشک کنید.

پودر دکلره چیست؟

در ادامه پاسخ به این که پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود باید بگوییم که در مرحله آخر پلاتینه کردن مو صورت می‌گیرد. در این مرحله با کمک تونرها، محلول پلاتینه را تهیه کرده و بر روی مو قرار می‌دهیم و بعد از ۳۰ دقیقه موها را شستشو و خشک می‌کنیم. پس از خشک کردن مو، موها را به کمک نرم‌کننده یا کراتینه حالت دهید و موهای خود را تقویت نمایید.

حال که با مراحل دکلره آشنا شده و جواب این سؤالتان را که پودر دکلره چگونه استفاده می‌شود را دریافت نموده‌اید باید در خرید پودر دکلره نیز دقت و درایت کافی داشته باشید تا بهترین پودر دکلره از برندی معتبررا با کیفیتی عالی خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی الانزا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و معتبر ایرانیست که بهترین برندهای دکلره را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این فروشگاه مراجعه کرده و از تمامی محصولات این فروشگاه دیدن فرمایید و پودر دکلره مد نظر خود را خریداری نمایید.