به گزارش «نود اقتصادی»، فهرست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم امروز به مجلس رسید و عزت الله ضرغامی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شد. 

عزت‌الله ضرغامی در ۶ اسفند ۱۳۳۸ به دنیا آمد. خانواده او از شهر دزفول، در استان خوزستان به تهران مهاجرت کرده بودند و پدرش کارمند شرکت ملی نفت ایران بود.

او هم‌اکنون به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. علاوه بر این ضرغامی به مدت ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. او یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در اشغال سفارت آمریکا نقش داشت.

ضرغامی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. او از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.

در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.