به گزارش «نود اقتصادی»، طی چند روز گذشته حدس و گمان‌های زیادی درباره وزرای پیشنهادی دولت حجت الاسلام رئیسی سر زبان‌ها افتاده است، اما یک نفر از افراد ثابت در این لیست‌ها امین حسین رحیمی است که به عنوان وزیر دادگستری پیشنهاد شده است.

زندگینامه امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری

امین‌حسین رحیمی (زادهٔ ۱۳۴۷ در ملایر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه است، وی پیش از این نماینده مردم شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود.

امین‌حسین رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد.

تحصیلات وی، کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است، او عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس هشتم، سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود.

امین‌حسین رحیمی در تیر ماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و سلامت و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد. و پس از گذشت یک سال وکلای ملت در شهریور ماه ۱۳۹۲ با ۱۷۹ رأی موافق از مجموع ۱۹۰ آرای مأخوذه، امین‌حسین رحیمی را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیدند.

افتخارات امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی

امین‌حسین رحیمی پیش از دادستانی دیوان محاسبات، به عنوان معاون امور مجلس قوه قضائیه در امور مجلس نهم منصوب شده بود. او در کارنامه کاری خود سمت‌هایی چون: قاضی، معاون رئیس کل دادگاه انقلاب تهران و دادگاه‌های عمومی و عضو هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس نهم را نیز دارد و مسئولیت‌ها و سمت‌های قضائی و حقوقی او عبارتند از:

۱. دادیار دادسرای عمومی ملایر

۲. دادرس و قاضی دادگاه حقوقی دو مستقل بوانات استان فارس

۳. دادرس دادگاه حقوقی ۲ ملایر

۴. رئیس شعبه دادگاه عمومی ملایر

۵. معاون رئیس کل دادگستری همدان

۶. مستشار دادگاه‌های تجدید نظر تهران

۷. معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران

۸. قاضی ستاد بازرسی ویژه ریاست قوه قضائیه

۹. مسئول شوراهای حل اختلاف کشور

۱۰. نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی (سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین)

۱۱. مشاور رئیس قوه قضائیه

۱۲. دادستان دیوان محاسبات کشور

۱۳. رئیس دیوان محاسبات کشور

۱۴. معاون امنیتی دادستان کل کشور

۱۵. مشاور عالی رئیس قوه قضائیه

۱۶. معاون منابع انسانی قوه قضائیه