به گزارش «نود اقتصادی»، عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۵ در شرایطی رئیس کل بیمه مرکزی شد که محمدابراهیم امین رئیس وقت بیمه مرکزی به دلیل افشای فیش‌های نجومی مجبور به استعفا شده بود. 

انتظارها بعد از آمدن همتی به برج رومی محل استقرار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی این بود که او مدیران نجومی بگیر را از سمت‌هایشان برکنار کند. انتظاری که حتی رهبر انقلاب هم در خصوص آن در سخنرانی‌های مختلف تذکر داده بودند.

با این وجود در دوره فعالیت عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی و پرویز خوشکلام خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی که همگی از مدیران نجومی بگیر دوره محمدابراهیم امین بودند، در سمت خود ابقا شدند و با عبدالناصر همتی همکاری کردند. او هیچگاه این ۳ مدیر نجومی بگیر را برکنار نکرد! 

گفتنی است مقام معظم رهبری در همان ماه‌ها، خواستار برکناری مدیران نجومی بگیر از پستهای کلیدی کشور شده بود. ایشان در بیاناتی در سال ۹۵ فرموده بودند "دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، باید این‌ها را از این کار‌ها برکنار بکنند."