اخبار شرکتها-احساس امنیت در انجام امور مالی و تراکنش‌های بانکی همواره جزو نیازهای مشتریان بوده و هست. حالا بانک تجارت با درک اهمیت این نیاز مشتریان و مطابق دستورالعمل بانک مرکزی برای تراکنش‌های با مبدأ حساب بانک تجارت نیز امکان دریافت و استفاده از رمز دوم پویا را فعال‌سازی کرده است. رمزی که به دو روش استفاده از اپلیکیشن همراز و همچنین پیامکی قابل دریافت است.
 
اما این امکان را به چه صورت بر روی همراه بانک تجارت فعال‌سازی کنیم؟ 

اینجا به زبانی ساده و در کمتر از دو دقیقه این فرآیند را باهم انجام می‌دهیم. 

ابتدا همراه بانک تجارت را از سایت اینترنتی بانک تجارت به آدرس mobilebank.tejaratbank.ir به‌روز‌رسانی کرده و پس از ورود به اپلیکیشن، گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید. حساب موردنظر را گزینش کرده و بر روی فعال‌سازی رمز پویا کلیک کنید. شماره تلفن همراه را انتخاب کنید، بلافاصله برای شما یک رمز پیامک می‌شود، آن‌را وارد کنید و سپس برای شما یک پیامک دیگر حاوی یک شماره سریال شامل تعدادی حروف انگلیسی و عدد ارسال و همچنین یک کد فعال‌سازی نمایش داده می‌شود. 

حالا نوبت نصب و یا به‌روزرسانی اپلیکیشن همراز از طریق آدرس Key.tejaratbank.ir است. بعدازاین فرآیند، وارد همراز شده گزینه + را انتخاب کنید و همراه بانک را انتخاب کرده و کد ملی و عنوان موردنظر برای حسابتان را وارد کنید. شماره‌سریالی که شامل حروف انگلیسی و عدد است و قبلاً برای شما پیامک شده را به همراه کلید فعال‌سازی وارد کنید و تمام. 

به‌این‌ترتیب ازاین‌پس برای انجام تراکنش از طریق تمامی حساب‌های تان که بر روی همراه بانک ثبت کرده‌اید از رمز پویا بهره‌مند خواهید شد. 

شما با انجام این فرآیند درواقع امنیت حساب خود را چندین برابر افزایش داده‌اید و دیگر نگران فاش شدن رمز حساب به‌حساب و احیاناً سوءاستفاده از آن نخواهید بود. البته همان‌گونه که اشاره شد، امکان دریافت رمز پویا از طریق پیامک نیز در دسترس شما خواهد بود. 

این فرآیند قبلاً بر روی انتقال کارت به کارت نیز فعال بوده و با انجام فرآیند فوق تمامی عملیات بانکی شما زیر چتر امنیتی فوق‌العاده و بر مبنای استفاده از رمز پویا صورت خواهد گرفت.