به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت اظهار داشت: چندین نوع روغن خوراکی وجود دارد که تنها در برخی از آن‌ها با مشکل مواجهیم. روغن سرخ کردنی به وفور در بازار وجود دارد و کمبود موجود در برخی روغن‌ها نیز به الگوی مصرف خانوار‌ها و بازار برمی گردد که در این باره باید کارخانجات را تشویق، اجبار و یا الزام می‌کردیم که روغن مورد اقبال جامعه را تولید کنند.

وی بیان کرد: با وجود این که توصیه بهداشتی به مصرف روغن سرخ کردنی است، اما یک الگوی مصرفی هم در جامعه وجود دارد که نمی‌توان آن را تغییر داد بنابراین کارخانجات باید به سمت تولید روغنی که درخواست بیشتری دارد حرکت کنند.

قائم مقام وزیر صمت افزود: در این باره با اتحادیه کارخانجات روغن نباتی جلسه‌ای برگزار کردیم تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ متناسب با نیاز جامعه و براساس جدولی که این وزارتخانه ارائه می‌دهد تولید کنند.

وی ادامه داد: تاکنون سعی کردیم که با تذکر و توصیه این کار انجام شود، اما موفق نبود بنابراین تیمی در وزارتخانه تشکیل شد که برنامه تولید هر کارخانه را بسته به وضعیت جغرافیایی و متقاضیان آن ارائه می‌کند و ما نیز براساس همین جدول، مواد اولیه را با آن کارخانجات تسویه می‌کنیم.

محمدصادق مفتح گفت: بر این اساس از ابتدای سال آینده علاوه بر ارائه جدول تولید به کارخانجات تولید روغن، بر کیفیت تولید این کارخانجات نیز نظارت می‌کنیم، پیش بینی ما این است که تا قبل از پایان فروردین سال آینده بازار روغن به تعادل برسد.