به گزارش ‌«نود اقتصادی»،‌ شمس الدین حسینی، رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: شاید جلوی تورم را نتوانیم بگیریم اما جلوی فساد را باید بگیریم؛ ما هم چوب تورم و هم چوب فساد را می خوریم.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۷، سی و پنج میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داده شد و نرخ تورم ۳۰ درصد بود در حالی که تورم کالاهایی که از این ارز استفاده کردند بیشتر بود. در سال ۱۳۹۸؛ پانزده میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داده شد و تورم کشور ۴۰ درصد بود و در سال ۱۳۹۹ بیشتر از هفت میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داده شد و تورم نقطه به نقطه بهمن امسال حدود ۴۸ درصد است.

حسینی افزود: این که رئیس کل بانک مرکزی می گوید اگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود ۴۰ درصد به قیمت ها افزوده می شود؛ مبنای کارشناسی ندارد. کمیته ای مرکب از معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر صمت و وزیر دستگاه اجرایی ذیربط تشکیل شده است که اگر ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را گرفتند باید تعهد بدهند کالا به موقع و به اندازه و به قیمت متناسب با نرخ ترجیحی به دست مصرف کننده نهایی برسد و متضمناً مسئول هستند.

رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه گفت: از موقعی که این تصمیم را گرفته ایم تماس می گیرند و می گویند ما را از این مسئولیت تضامنی خارج کنید و زمانی که علت را می‌پرسیم می گویند فساد وجود دارد و ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم.