به گزارش «نود اقتصادی»، بیت کوین طی یک هفته ۹ درصد افزایش قیمت داشته و در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ بیش از ۵۷ هزار دلار معامله شده است. ارزش بیت کوین در روز جمعه ۱۸ درصد طی یک هفته بالا رفت و به رکورد ۵۶ هزار دلار رسید.

این ارز مجازی از ابتدای سال میلادی تا حالا ۹۲ درصد افزایش ارزش داشته و در حال حاضر ارزش بازار آن به یک تریلیون دلار رسیده است.

گفتنی است، افزایش قابل توجه ارزش این ارز مجازی به خاطر بالا رفتن مقبولیت آن بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ بوده است. در اوایل همین ماه میلادی تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در این ارز مجازی سرمایه‌گذاری کرده است.

ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی که پیش از این اظهارات جنجال برانگیزی را در رابطه با ارزهای دیجیتالی بیان کرده، تنها یک روز پس از آنکه خرید بیت‌کوین را عاقلانه تر از نگهداری وجه نقد دانسته بود، گفته است به نظر او ارزش بیت‌کوین و اتریوم در حال حاضر بیشتر از چیزی است که باید باشد!

جالب است بدانید که بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت چندان تمایلی به بیت کوین و دارایی‌های رمزارزی ندارد. او در مصاحبه‌ای، بیت کوین را فناوری خوانده است که جهان بدون آن هم می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۵ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۸۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۲.۴۴ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۲.۶۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بایننس کوین

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۰.۴۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۲۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم و ریپل در سوم اسفند را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 56,591 ۱,۵۱۹,۷۵۵,۶۲۳
اتریوم 1,937 ۵۲,۰۱۹,۶۸۲
بایننس کوین 261.73 ۷,۰۲۸,۷۸۱
پولکادات 38.72 ۱,۰۴۰,۰۹۰
کاردانو 1.11 ۲۹,۹۴۰

گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران