به گزارش «نود اقتصادی»، علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی در مواقعی که صحبت از اقتصاد و رفاه مردم می‌شود حتما باید همگرایی داشته باشند.

وی بیان کرد: من در جلسه قبلی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ جزو مخالفان بودم اما به عینه با چشم دیدم که دولت محترم بیش از ۶ بند از تذکرات مخالفین را اصلاح کرده است که جای قدردانی دارد. از همه نمایندگان می‌خواهم که به این نکات دقت کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی را کاملا پذیرفته است، این در حالی است که رییس جمهور در مقطع قبلی این مهم را نپذیرفته بود. از طرف دیگر سقف حقوق ‌بگیران کشور و میزان دستمزد جزو خواسته‌های ما و مطالبات مردم بود. دولت پذیرفته که باید چارچوبی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر بگیرد.

بابایی کارنامی بیان کرد: عدم افزایش هزینه‌ها جزو دغدغه‌های ما بود که خوشبختانه به وقوع پیوست. دغدغه دیگر ما کاهش انتشار اوراق بود که خوشبختانه در اصلاحیه جدید ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. دیگر دغدغه ما ثابت و پایدار شدن درآمدها بود که در اصلاحیه دولت با ابزار افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی محقق شده است.