به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: توقع ما این بود که بودجه به تصویب برسد. حق مجلس است که لایحه‌ای را تصویب یا رد کند اما درباره این بودجه دو ماه حرف‌هایی زده شده که مورد انتظار ما نبود.

وی بیان کرد: ما در این بودجه واقعا زحمت کشیدیم. اهدافی که ما در بودجه داشتیم مورد توجه تلفیق قرار نگرفت. ما می‌خواستیم ارزش پول ملی بالا رود، اگر ارز را بر مبنای ۱۷۵۰۰ بگیرید و ارز پایین بیاید می‌خواهید چه کنید؟

روحانی افزود: وقتی در بودجه به دنیا پیام می‌دهیم ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، همه دنیا متوجه می‌شوند. وقتی می‌گویم نفت فروشش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است، همه دنیا متوجه می‌شوند. ما می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مد نظر داشته باشند. می‌خواستیم جهش تولید را سال آینده ادامه بدهیم. نمی‌خواستیم قیمت سوخت را ۵ برابر کنیم. نخواستیم. این یعنی گران کردن. یعنی تورم. این روشن است. من نگران این بودم که مصوبات کمیسیون تلفیق را صدا‌وسیما تبلیغ کند و بازار را خراب کند.

وی ادامه داد: هرچه نوشته بودیم، کمیسیون تلفیق بهم ریخت. این که ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد کشور کنیم، نمی‌خواستیم. بودجه رانتی نمی‌خواستیم. ما که بلد بودیم این را بنویسیم. آنچه که کمیسیون تلفیق تهیه کرده بود نه با واقعیت بود و نه با معیشت مردم متناسب بود و نه متناسب با شکستن تحریم‌ها بود. اگر مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت هم می‌آمد، اینجا هم با آرای بالا رد می‌شد.

رئیس جمهور گفت:برخی از اینکه ترامپ رفته ناراحت شدند؛ البته علنی نمی‌گویند ولی در جلسات خصوصی‌شان می‌گویند. ‏اصلا تحریم را در نظر نمی‌گیرند! وقتی چیزی گران می‌شود، یک فحش به آمریکا نمی‌دهند؛ تازه بعضی‌هایشان هم خیلی ضد آمریکایی هستند! چون فحش فقط مخصوص دولت است و شخص رییس‌جمهور!