به گزارش «نود اقتصادی»، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دولت موظف است چهار نوبت یارانه معیشتی کرونا را تا پایان سال واریز کند که اولین نوبت آن را در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت کرد و باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز تکرار شود.

طبق برنامه واریزی سازمان هدفمندسازی یارانه، در روز ۱۰ هر ماه یارانه معیشتی بنزین و در روز ۲۰ هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی واریز می‌شود. از آنجایی که مرحله اول این یارانه در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد احتمالا دومین مرحله آن نیز که مربوط به یارانه دی ماه است در هفته آینده انجام شود.

در نوبت اول واریز یارانه کرونا ۳۴ میلیون نفر یارانه دریافت کردند که ۸٫۹ میلیون نفر از آنها جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، مبلغ یارانه برای این افراد ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. ۲۵ میلیون نفر دیگر از افراد کم‌درآمد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

اگر چه واریز دومین نوبت از این یارانه نزدیک است اما همچنان متقاضیان بسیاری منتظر هستند که به درخواست اعتراضی آنها به عدم واریز یارانه کرونا توجه شود. این افراد امید دارند که دولت لیست مشمولان را بررسی کند، چرا که مدعی هستند شرایط دریافت یارانه را داشته‌اند اما برایشان واریز نشده است.

منبع:تجارت نیوز