اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، با شکوفایی دانش فنی و بومی سازی، مجتمع فولاد صنعت بناب، اکنون بی نیاز از واردات بسیاری از اقلام شده است.

بکار گیری دانش فنی و بهره مندی از وجود متخصصان جوان در این مجتمع فولادی، باعث رشد و شکوفایی توانمندی های نیروهای  تلاشگر این مرز و بوم شده است.

 طراحی و ساخت قطعات و اقلام مورد نیاز واحد های تولیدی ذوب و نورد در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفته و در ادامه فعالیت های صورت گرفته در چند سال اخیر، در واحد نسوز،  نازل داخلی پاتیل 20 تنی،  تولید ول بلوک ذوب ریزی پاتیل 20 تنی و  تولید ول بلوک تاندیش 6 تنی در ذوب القایی شهریار تولید شده است.

همچنین در ماه های قبل نیز تولید ایمپکت تاندیش 17 تنی ذوب قوس شاهین، گارنکس تاندیش 17 تنی ذوب قوس الکتریکی شاهین وگارنکس 6 تنی ذوب القایی شهریار عملیاتی شده بود. با تولید اقلام یاد شده که اغلب وارداتی بود، علاوه بر کاهش هزینه های ارزی، افزایش دقت در ساخت و تسریع در تامین موارد فوق برای جلوگیری از توقفات انجام یافته است.

واحدهای مهندسی و تکنولوژی در کنار واحدهای تولیدی با مطالعه و تحقیق، طراحی و مهندسی قطعات برای ساخت آن بصورت تنگاتنگ با کارشناسان تولید در ارتباط بوده و با تلاش شبانه روزی برای خودکفایی و استقلال در تامین احتیاجات خطوط تولید فعالیت دارند و با افتخار می توان گفت که تحریم در این زمینه بی اثر بوده به طوری که در سال جاری با تکیه بر دانش و توان بومی، رشد 40 درصدی تولید را شاهد بودیم.

این گزارش حاکیست: پنجمین ست کوره القایی ذوب شهریار این مجتمع به صورت کامل توسط کارکنان واحدهای مهندسی و تولید داخل این شرکت انجام گرفته که افزایش تولید را در بر داشته است. همچنین سیستم شارژ آهن اسفنجی در کوره های ذوب و بهینه سازی خطوط نورد از جمله مواردی است که در واحدهای فنی و مهندسی انجام می شود.

مجتمع فولاد صنعت بناب دارای خطوط متعدد نورد و دو واحد ذوب و ریخته گری قوس و القایی است که شمش های 150 در 150 و انواع مقاطع فولادی اعم از میلگرد آجدار ساختمانی از سایز 8 تا 32 را در گریدهای مختلف مطابق با استانداردهای جهانی تولید و راهی بازارهای داخلی و خارجی می کند.