به گزارش «نود اقتصادی»، مهدی کرباسیان، معاون وزیر اسبق صمت اظهار داشت: جلسات سران قوا به جای هفتگی بعضا مدت زمان زیادی به تاخیر می‌افتد یا در دست‌انداز بحث‌های کارشناسی و جناحی گرفتار می‌شود. در این شرایط مجلس یازدهم تصمیماتی اخذ می‌کند و نمایندگان صحبت‌هایی می‌کند که برخی از این تصمیمات و صحبت‌ها به نظر می‌رسد که پختگی لازم را ندارند.

وی بیان کرد: از آن طرف باید بپذیریم که انفعال دولت هم راهکار حل مشکلات معیشتی مردم نیست. بر اساس گزارش رسمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد که ۶۰ میلیون نفر می‌توانند یارانه معیشتی بگیرند. بعد از این اظهارنظر آقای رییس‌جمهوری بحث ۱۰ میلیون نفر یا ۲۰ میلیون نفر را مطرح می‌کنند.

معاون وزیر اسبق صمت گفت: آیا دولت نمی‌توانست ظرف ۹ ماهی که از بروز اپیدمی کرونا می‌گذرد این تصمیم ضروری را بگیرد تا مجلس به سمت اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و بدون پشتوانه نروند؟ به نظرم برای عبور از بحران اقتصادی و معیشتی فعلی، نیازمند همدلی بیشتر و افزودن بر سرمایه‌های اجتماعی هستیم تا اعتماد مردم به تصمیم‌سازی‌های مسوولان به اندازه‌ای شود که مردم برای حل مشکلات مشارکت فعال و سازنده‌ای داشته باشند.

منبع: تعادل