به گزارش‌ «نود اقتصادی»، عباس‌ آرگون، نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در خصوص تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه باید این نکته را مدنظر قرار داد که فقط بخشی از مشکلات موجود در کشور مربوط به حوزه خارجی است، بخش دیگر آن وابسته به مسائل داخلی است که باید زمینه رفع آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: بعد از برجام شاهد ایجاد برخی از گشایش‌ها در کشور بودیم اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های داخلی، امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور وجود نداشت. تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر ایران مساوی با دیگر کشورها خواهد بود، به همین دلیل انتخاب بایدن نمی‌تواند تاثیر چندانی را در اقتصاد ایران داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: دلار اکنون وارد مسیر کاهشی شده است و تحت تاثیر آن سهام وابسته به دلار با روند نزولی همراه شدند که این موضوع ضمن ایجاد هیجان در کلیت بازار، روند کلی بازار را تحت تاثیر قرار داده است. به صورت عمده سهامداران در بازار بدون تحلیل و با هیجان در صف‌های فروش قرار گرفتند و باعث ایجاد شتاب در روند اصلاحی بازار شدند. بورس به دلیل اصلاح‌های شدیدی که تجربه کرده است در صورت رفع هیجان موجود می‌تواند روند مثبتی را نسبت به سایر بازارها در پیش گیرد.