به گزارش «نود اقتصادی»، حمید حسینی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌هایی که مسئولان وزارت خارجه و بانک مرکزی دارند این است که بازار مهار کرده و آرامش را به بازار بازگرداند و همچنین بتوانند بخشی از این منابع را در سایر کشورها آزاد کنند.

وی بیان کرد: همتی از سال گذشته چندبار سفر رفته و مذاکرات انجام داده ( با توجه به مذاکراتی که با وزیر دارایی عراق و کاظمی در سفر به تهران داشت) موارد را پیگیری کرده و قول‌های مساعدی نیز داده‌اند که کمک کنند که اگر موارد تحقق یابد و مسئولان عراقی به حرف‌هایی که می‌زنند، پایبند باشند و دستورالعمل‌هایی مشخصی برای استفاده از این منابع بتوانند صادر کنند تا درگیر بروکراسی اداری نشود، می‌تواند به آرامش بازار کمک کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: اگر بازار حس کند که ایران در حال پس گرفتن بخشی از طلبش است به حتم بازارهای ارز و سکه و طلا و سایر بازارها نیز ممکن است آرام شود که این شرایط برای کشور بسیار مهم است. فقط بحث طلب از عراق نیست بلکه آقای همتی باید کفش آهنی به پا کرده و به همه کشورها دوباره باید سفر کرده و سر بزند و طلب‌های ایران را پیگیری و وصول کنند.