به گزارش‌ «نود اقتصادی»، بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار داشت: ما در فاز ۱۴ پارس جنوبی با مشکلات زیادی روبرو بودیم چرا که تعداد زیادی از شرکت‌ها مسئولیت اجرای این پروژه را بر عهده داشتند. بنده در پروژه‌های زیادی کار کرده‌ام. از پروژه‌های کوچک گرفته تا نیروگاه‌ها و سدها و حداقل‌هایی را از مدیریت پروژه‌ها یاد گرفته‌ام.

وی بیان کرد: زمانی که در یک پروژه چندین شرکت دخیل باشند اشکالاتی نیز به وجود خواهد آمد. ما در ابتدا آمدیم و بخش‌های مختلف پروژه را تفکیک کرده و هر کدام را به یک شرکت سپردیم. بخش دریا را به یک شرکت سپردیم که به نتیجه نیز رسیدیم و بخش‌های دیگر را نیز به همین ترتیب تقسیم‌بندی کردیم. در این پروژه یک اشتباه ساختاری انجام شده بود و خریدها به یک شرکت دولتی و اجرا به سایر شرکت‌ها داده شده بود که از نظر عملیاتی با مشکل روبرو می‌شدیم.

وزیر نفت گفت: از سوی دیگر پیشرفت پروژه در ماه‌های اول با ماه‌های آخر تفاوت دارد. در آخرین ماه‌ها نمی‌توان با درصد پیشرفت پروژه را بیان کرد بلکه باید با سنگ نشانه فعالیت‌ها را بسنجیم. هزاران میلیارد دلار به تلاش سربازان گمنام این سرزمین از محل پارس جنوبی منابع برای کشور حاصل شده است و آنچه که در پارس جنوبی انجام شده کاری بی‌سابقه است.

زنگنه ادامه داد: امروز ما از همسایه خود بیشتر تولید داریم و پارس جنوبی ابرپروژه‌ای بود که ما آن را اجرایی کردیم. پتروشیمی‌ها و چاه‌های متعددی زده شد و در حقیقت تمدن جدیدی آفریدیم. بنده این‌ها را تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

وی گفت: من را فراموش کنید اما تلاش مردان و سربازان گمنام را فراموش نکنید چرا که پارس جنوبی محصول تلاش صدها هزار نفر است و افتخار آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. پارس جنوبی حاصل تلاش جمعی، خلاقیت، اعتماد به نفس و سرسختی فرزندان این سرزمین است.