به گزارش‌ «نود اقتصادی»، پروانه اصلانی برای پاسخ به سوالات هموطنان در خصوص وام ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مسکن در استودیوی برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافت و در پاسخ به سوالی در خصوص کمک وزارتخانه متبوعش به مستاجران گفت: برای کمک به قشر جامعه، سه کار را انجام دادیم.

او افزود: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا تصور می‌شد که این بیماری در مدت کوتاهی کنترل می‌شود، بنابراین یک مهلت دوماهه خودکار برای قرارداد‌های اجاره تدارک دیدیم تا مستاجران در آن مقطع برای یافتن مسکن با مشکلی مواجه نشوند.

او تاکید کرد: در مرحله بعد به موضوع تعیین نرخ قیمت اجاره و الزام به تمدید قرارداد‌ها ورود کردیم که خوشبختانه از زمان پیگیری این طرح، مسئله صدور حکم تخلیه را شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد نرخ‌های افزایش هم بر این اساس رعایت شده است.
اصلانی ادامه داد: اقدام سوم هم پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران بود که مبالغ این وام را در سه مبلغ دسته بندی کردیم.

او گفت: وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون، در سایر کلانشهر‌ها ۳۰ میلیون و در شهر‌های دیگر ۱۵ میلیون تعیین شده است که تسهیلات با شرایط قانون ساماندهی و با احراز شرایط متقاضیان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح ضمانت‌های مورد نیاز این وام گفت: سعی کردیم تا جای ممکن تسهیلی برای پرداخت‌ها ایجاد کنیم و به گواهی کسر از حقوق، کسر از مستمری و ارائه چک یا سفته اکتفا کرده ایم ضمن اینکه دریافت کنندگان وام ۱۵ میلیون و کمتر نیازی به آوردن ضامن ندارند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: هیچ زمینی در شهر تهران برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته نشده است.

منبع:شبکه خبر