به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از بلومبرگ، تا پایان ماه ژوئیه متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافته است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از فوریه ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل یک دو میلیون و ۹۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در ماه ژوئیه با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۳۵۰  هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴ درصد بیشتر و شمار افراد شاغل ۱.۵ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۵.۷ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

لازم به ذکر است که  متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹معادل ۵.۵۴ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.
از طرف دیگر نرخ بیکاری در دیگر کشور آلمانی زبان یعنی اتریش نیز به یکی از بالاترین سطوح چند سال اخیر خود رسیده است؛ به گونه ای که نرخ بیکاری در ماه ژئیه با ۲.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۹ درصد رسید. این نرخ، بیشترین نرخ بیکاری ثبت شده اتریش در قرن بیست و یکم محسوب می شود.

طی این مدت شمار افراد بیکار به ۳۷۱ و ۸۹۳ نفر رسیده که معادل ۳۳.۲  درصد جمعیت در سن کار است.