«نود اقتصادی»- حمیدرضا جوانبخت: روزنامه «دنیای اقتصاد» رسانه نزدیک به دولت و از رسانه های مهم جریان بازار آزاد از وعده «گشایش اقتصادی» رئیس جمهور رمزگشایی کرده و گفته این وعده، پیش‌فروش ۲۲۰ میلیون بشکه نفت به مردم در فاصله یک سال بوسیله اوراق سلف است.

این پروژه حدودا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای این دولت درآمدزایی می‌کند و در این یک سال باقی مانده دولت را از بحران مالی و خزانه خالی نجات می‌دهد.

آیا می‌دانید دولت دقیقا می‌خواهد چه کاری انجام بدهد؟

حسن روحانی با این یکی دو طرح اخیر خود یعنی «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «پیش‌فروش نفت» عملا اقتصاد ایران را به اقتصادی ویران و غیر قابل اصلاح بدل می‌‌کند.

حسن روحانی تصمیم دارد «دینامیت» زیر اقتصاد ایران کار بگذارد و دولت را ترک کند.

در صورتی که روحانی تضمین سود از خرید نفت را به مردم می‌دهد، دولت بعدی، چطور می‌خواهد این بدهی های کلان دولت به مردم را بپردازد؟

اگر قیمت نفت و دلار با نوسانات همیشگی خود سقوط کند و سرمایه مردم از بین برود و اوراق در دستشان بی ارزش شود، چه کسی می‌تواند بحران سیاسی اجتماعی بزرگی که دامن کشور را می‌گیرد کنترل کند؟

دولت روحانی بزرگ‌ترین اشتباه خود را در یک سال آخر عمر خود با ویران کردن اقتصاد ایران عملی می‌کند.
او نفتی که نمی‌تواند به جهان بفروشد را به مردم می‌فروشد و درآمدش را حیف و میل می‌کند، در حالی که می‌داند اقتصاد ایران توان پس دادن این مقدار نقدینگی به مردم را نخواهد داشت.

آقای روحانی بارها اینگونه قانون را دور زده است!

سر قضیه گرانی بنزین با تخلف آشکار مصوبه‌ای که در حیطه اختیارات مجلس بود را به شورای هماهنگی اقتصاد برد و با فریب سایر سران قوا طرح را اجرایی و خسرانی بزرگ را به کشور تحمیل کرد.

نباید اجازه تکرار چنین فاجعه ای را از طریق سران قوا داد.