به گزارش «نود اقتصادی»، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کوپن باید بازگردد. چرا باید فکر کنیم کوپن در شان مردم نیست؟ این در شأن ملت ایران است که ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین داشته باشیم؟ به ملت ایران می آید گرسنه باشند و نتوانند یک کیلو گوشت بخرند؟

وی بیان کرد: به دلیل سیاست های ارزی نادرست دولت، همه قیمت ها با افزایش ارز، بالا کشیده می شود و بدلیل عدم حضور دولت، تمام بنگاه‌های اقتصادی در نقش قیمت گذار وارد عمل می شوند و در این شرایط مردم آبگوشت که هیچ، حتی نمی توانند اشکنه بخورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کوپن امروز هوشمند است و لذا تخلف در آن بسیار سخت تر است. کارت ها شارژ می شود و مردم به راحتی می توانند مثلا یک کیلو گوشت بخرند. آقای روحانی می گفت من از کوپن بدم می آید. خب معلوم است که چنین می گویید چون شما مشکلی ندارید. بنده هم مشکلی ندارم. ولی مردم مشکل دارند. اگر ما به آن ها غذا نرسانیم، در آینده دچار معضل کودکان ضعیف خواهیم بود.

احمد توکلی افزود: ما به آقای روحانی گفتیم از طریق گردش مالی افراد، کسانی که مستحق یارانه هستند را شناسایی کنید اما جواب گرفتیم که این سرک کشیدن در حیاط خلوت مردم است. حال باید پرسید چطور اروپا برای اهداف مالیاتی و یارانه ای دو سال یکبار جلسه برگزار کرده و همه کشورها جمع شده و مبادله اطلاعات می کنند؟!