به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، بررسی نقشه مصرف برق امروز ۳۱ تیر حاکی از آن است که  در حال حاضر استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، هرمزگان، همدان، کرمانشاه، اردبیل و آذربایجان های شرقی و غربی در محدوده قرمز مصرف برق  قرار دارند.

هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها  ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و  امکان بهره‌مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

استان‌های خراسان رضوی،  یزد، مازندران،  گیلان، زنجان، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و کلانشهرهای مشهد، اصفهان، اهواز و تهران بزرگ در محدوده زرد مصرفی قرار دارند.

 هموطنان ساکن در این مناطق  نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین استفاده نکردن از  وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.