به گزارش‌ «نود اقتصادی»، آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن اظهار داشت: موج دوم کرونا در کشور زودتر از زمانی که پیش‌بینی می‌شد، آغازشده است. در موج دوم کرونا هنوز تعطیلی کارخانه‌ها و کسب‌وکارها را نداشته‌ایم، زیرا شناخت بیشتری نسبت به این بیماری حاصل‌شده است و مردم روش‌های مقابله را آموخته‌اند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی و تجاری به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از موج اول کرونا عبور کردند، اما چون واحدهای صنفی که خریدار کالاهای واحدهای تولیدی و صنعتی بودند، تعطیل شدند و خرید کالا توسط آن‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرد، واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف در عمل دیگر مصرف‌کننده‌ای نداشتند و همین باعث ایجاد رکود در فعالیت آن‌ها گردید و انتظار می‌رود در صورت نداشتن تمهیدات لازم برای موج دوم کرونا، این رکود تشدید شود. 

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن گفت: موج دوم کرونا ،امکان بسته شدن مرزهای ایران با کشورهای همسایه را به دنبال دارد. بعضی از کشورهای همسایه به علت فشار زیاد تحریم‌ها، به دنبال کاهش واردات از ایران هستند، ضمن این‌که آن کشورها محدودیت‌های بهداشتی خود را به‌طور سختگیرانه دنبال می‌کنند، زیرا ما قبل از کشورهای همسایه درگیر این بیماری شدیم و موج دوم بیماری ما هم زودتر از دیگر کشورها آغازشده است، بنابراین احتمال دارد آن‌ها برای جلوگیری از تشدید بیماری، محدودسازی ارتباطات تجاری را با ایران مجددا اعمال کنند.