به گزارش «نود اقتصادی»، محمود زرین ماه، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ شاخص بورس حدود ۱۸۰ هزار واحد بود و امروز در نیمه تیرماه ۹۹ به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد یعنی ۱۰ بار بیشتر رسیده و با شروع افزایش تند شاخص، مسئولان بورس به محوریت آقای محمدی بدرستی تصمیم گرفتند که دامنه نوسان را از ۵ درصد و ۳ درصد مثبت یا منفی به ۳ درصد و ۲ درصد تغییر دهند و با افزایش میزان حجم مبنا (حداقل تعداد سهمی که برای هر نماد باید معامله شود) تا شیب افزایش یا کاهش قیمت سهام متعادل‌تر شود.

وی بیان کرد: متأسفانه گروهی با ورود شبانه به موضوع، تصمیم منطقی و امنیت ساز مسئولان بورس را باطل و در پی آن رئیس وقت بورس کنار گذاشته شد یا رفت.

زرین ماه گفت: مسلماً مهم‌ترین استدلال به ظاهر منطقی تیم اقتصادی، جذب بخشی از نقدینگی بیش از ۲۵ هزار تریلیون تومانی موجود در کشور بود. که اگر با راهکارهای کنترلی مانند آنچه مسئولان وقت بورس انجام دادند همراه می‌شد پیامد‌های مثبت اقتصادی به همراه داشت ولی متأسفانه با دمیدن به آتش افزایش قیمت سهام و رشد بی سابقه شاخص، شاید کنترل از دست خارج شده باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: طی ماه‌های اخیر سود بسیاری از سهام طی هر سه یا چهار روز معادل سود یک سال سپرده‌های بانکی و مؤسسات مالی افزایش قیمت داشته است که به تبع آن قیمت بسیاری از سهام، یک، دو، سه، ده و حتی بیست برابر بیشتر شده است.