به گزارش‌«نود اقتصادی»، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: معتقدم این شلوغ بازی‌ها درباره قرارداد ایران و چین مربوط به کسانی است که نگران هستند که ایران و چین در خاورمیانه همکاری بلندمدت کنند، ببینید سَر اینکه کدام کشور بیشترین همکاری را با چین در خارومیانه بکند، رقابت سختی وجود دارد، یعنی همه دنبال جذب چین در منطقه خاورمیانه هستند. در رأس کشوری که توانسته با چینی‌ها بیشترین قراردادهای اینچنینی را بنویسد رژیم اشغالگر قدس است. این رژیم بسیار نگران رابطه بلندمدت و خوب ایران و چین است.

وی بیان کرد: ایران کشور بزرگ و قدرتمندی است که اگر با چین همکاری کنیم دیگر همکاری با رژیم اشغالگر قدس دنبال نمی‌شود یا بسیار کمرنگ خواهد شد، چرا که برای چین، ایران اهمیت بیشتری دارد.

مجیدرضا حریری گفت: در حال حاضر دولت به این امر متهم است که می‌خواهد کیش را به چین واگذار کند، اما یکی از بنادر رژیم اشغالگر قدس تحت مدیریت چینی‌ها است، چین در آن سرمایه‌گذاری کرده است. از طرفی سرمایه‌گذار بزرگترین شرکت تولید و فروش مواد غذایی رژیم اشغالگر قدس، چین است، یا بازار کل محصولات پتروشیمی رژیم اشغالگر قدس توسط چینی‌ها اداره می‌شود.

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: قاعدتاً رژیم اشغالگر قدس باید بسیار نگران همکاری‌های مشترک ایران و چین باشد، اگر آنها با ما همکاری کنند (به خاطر منابع زیرزمینی و سایر پتانسیل‌های ایرانی) از اهمیت رژیم اشغالگر قدس تا حدود زیادی کاسته می‌شود. این نگرانی بیشتر از این امر نشأت گرفته است.