به گزارش «نود اقتصادی»، حسین صمصامی، سرپرست اسبق وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شرایط اقتصاد ایران به‌گونه‌ای است که تولید هیچ‌گاه در سیستم بازار سرمایه ایران رونق و جهش نمی‌گیرد، چرا که اصلا سرمایه‌ها در این بازار برای تولید هزینه نمی‌شود، بلکه بازار سرمایه یا بورس ایران محل خرید و فروش کاغذ و رواج نوع دیگری از دلالی و سفته‌بازی است. از این جهت نباید اجازه داد تمام سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه هدایت شود. واقعا نمی‌دانم هدف دولت از این موضوع چیست.

وی بیان کرد: آنچه امروز ما در اقتصاد ایران شاهدیم از سه حالت خارج نیست. دولت یا اراده‌ای نداشته، یا برنامه‌ای نداشته یا اصولا کاربلد نبوده و صرفا شعار می‌داده‌است. واقعا بسیاری از کارشناسان اقتصادی از این‌که ماجرا چیست و چرا شرایط اقتصاد کشور به اینجا رسیده‌است متحیرند.

سرپرست اسبق وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: این‌که واقعا چرا دولت علی‌رغم این‌که به‌عینه می‌بیند کشورهایی که به تولید بها داده‌اند تا چه اندازه در اقتصاد موفق شده و رشدهای اقتصادی بالایی را تجربه کرده‌اند بازهم بر خام‌فروشی نفت و هموار کردن مسیر برای دلالی و سفته‌بازی اصرار دارد جای سوال است؟

حسین صمصامی گفت: متاسفانه هر روز با افزایش قیمت‌ها مواجه هستیم و دایره معیشت خانوار روز به ‌روز تنگ‌تر و کوچک‌تر می‌شود. مردم از فشار مالی و از تبعات آن خسته و ناراضی و نگران هستند. با این شرایط جای تعجب دارد که چرا دولت دست به اصلاحات اساسی نمی‌زند و حداقل یکی دو مورد از شعارهای انتخاباتی خود را برای خالی نبودن عریضه هم که شده محقق نمی‌کند.