به گزارش «نود اقتصادی»، محمود فاطمی عقدا، رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: همه می‌دانند مسکن یک صنعت پیشرو بوده و با صنایع زیادی در ارتباط است؛ بنابراین بخش قابل توجهی از بر هم خوردن شرایط اقتصادی امروز و تعمیق رکود مربوط به سیاست‌های مسکن در دولت یازدهم است. دیروز رئیس‌جمهور اعتراف کرد در دولت یازدهم عقب ماندگی اتفاق افتاده که این اظهار نظر کمی دیر است و دولت در سال پایانی قرار دارد.

وی بیان کرد: دو سال است آقای آخوندی وزارت راه و شهرسازی را ترک کرده، اما همچنان پروژه مسکن مهر وضعیت مشخصی ندارد. اگر مسکن مهر به پایان می‌رسید یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن به بازار تزریق می‌شد که می‌توانست التهاب در بازار مسکن را کاهش دهد.

فاطمی عقدا افزود: طرح‌های مسکن نمی‌تواند معطل نقدینگی بماند. در هر شرایطی طرح های مسکن باید اجرا شود. به این دلیل که اگر معطل بماند وضعیت کل اقتصاد را به هم می‌زند.

رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: درست است که اکنون دولت با مشکلات مالی و درآمدی روبه‌روست، اما می‌توان تامین مالی این بخش را از طریق بازار سرمایه انجام دهد. مسکن اثر مستقیمی بر کیفیت زندگی مردم دارد و آنچه رئیس‌جمهور به عنوان عقب ماندگی از آن یاد می‌کند، بی توجهی است نه عقب ماندگی.

وی گفت: اکنون پنج میلیون نیاز انباشته مسکن در کشور داریم که اگر دولت قصد دارد این بخش را سر و سامان ببخشد باید برای ساخت این تعداد واحد مسکونی برنامه ارائه کند یا سالانه یک میلیون واحد را به مردم تحویل دهد.