به گزارش‌«نود اقتصادی»، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: مصرف زیاد روغن و شکر به بهداشت عمومی جامعه را آسیب می‌زند گفت: از سوی دیگر، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به روغن و شکر باعث می‌شود تا تولیدکننده داخلی توانایی رقابت با محصول خارجی را نداشته باشد.

وی افزود: چرا روغن و شکر باید با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی وارد شود و چرا این محصولات در دسته کالا‌های اساسی قرار دارد؟

علیرضا مهاجر اضافه کرد: روغن و شکر موادی آسیب زا هستند و نباید زیاد مصرف شوند و بر همین اساس نباید با فرآیند کالا‌های اساسی وارد شوند.

وی ادامه داد: شیر و گوشت که از ضروریات تغذیه انسان هستند در حال حاضر با ارز عادی محاسبه می‌شود، اما روغن و شکر ارز دولتی در اختیار دارند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ما باید سیستم واردات را اصلاح کنیم، توضیح داد: اگر امروزه انحصار واردات روغن و شکر در اختیار ۵ نفر قرار دارد، فرض می‌کنیم که این ۵ نفر رفتند و حتما ۵ شخص دیگر عهده دار این کار خواهند شد.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که با ساماندهی فرآیند تولید در کشور، در شرایط بحرانی نیاز به واردات نداشته باشیم.

علیرضا مهاجر تاکید داشت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به روغن و شکر باعث می‌شود تا تولیدکننده داخلی توانایی رقابت با محصول خارجی را نداشته باشد.

وی اضافه کرد: زمانی که ما فضای رقابتی نداشته باشیم، کشاورز اقبالی به کاشت دانه روغنی نشان نمی‌دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در موضوع ارز دانه‌های روغنی مجلس شورای اسلامی کوتاهی کرده است، عنوان کرد: شورای اقتصاد و سازمان حمایت از تولیدکننده و مجموعه دولت در نابسامانی وضعیت روغن و شکر مقصر هستند.