به گزارش «نود اقتصادی»، عباس هشی عضو جامعه حسابداران رسمی اظهار داشت: توزیع این سهام را می‌توان به فال‌نیک گرفت و آن را آغازگر یک تحول دانست. تحول در آگاه‌سازی مردم از حق و حقوق قانونی خود که البته با تاخیر ۱۲ساله انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: پیش از این هم اعلام کرده بودند که معامله این سهام را به بورس انتقال می‌دهند. اما به‌دلیل نبود صورت‌های مالی حسابرسی‌شده این اتفاق رخ نداد. 

عباس هشی افزود: پس از آن هم اعلام کردند که در کشور ۵۰ میلیون نیازمند شناسایی کرده‌اند و به هر کدام از مشمولان یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد. یعنی قرار بود دولت قبل از دریافت پول، سهام را در اختیار مردم بگذارد و پس از سوددهی شرکت‌ها، یک میلیون تومان را از مشمولان بگیرد و سود را در اختیار خودشان بگذارد.

وی گفت: فقط به مثالی که ذکر می‌کنم توجه کنید. زمانی که قیمت سهام فولاد مبارکه ۱۲۰ تومان بود باید آن را در اختیار مردم قرار می‌دادند، اما این اتفاق پنج سال به‌طول انجامید و سهام این شرکت با قیمت ۷۲۰ تومان در اختیار مردم قرار گرفت. یعنی ارزش ۵۰ میلیون تومانی سهام به همین شکل تا ۳۸ میلیون تومان کاهش یافت که این اولین تخلف دولت بود.

عضو جامعه حسابداران رسمی بیان کرد: از سوی دیگر قرار بود سهام ۸۵ شرکت در اختیار مردم قرار بگیرد که تعداد آن به ۴۹ شرکت کاهش یافته است. ۳۷ شرکت بورسی و ۱۲ شرکت غیربورسی. حال امسال که دولت قصد داغ‌کردن تنور بورس را دارد، توزیع سهام عدالت به تحقق این هدف کمک می‌کند و مردم هم پس از ۱۲ سال سهام خود را به چشم می‌بینند و فعلا می‌توانند ۳۰ درصد آن را خرید و فروش کنند.