به گزارش «نود اقتصادی»،‌ قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلو برنج خارجی با رشد ۸۰ درصدی از ۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. کمبود برنج خارجی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات، دلیل اصلی افزایش قیمت برنج خارجی است.

حسنی با اشاره به اینکه افزایش قیمت برنج ایرانی محسوس نیست، بیان کرد: قیمت برنج ایرانی در میان تمامی اقلام کمترین نوسان را داشته است و با وجود آنکه زمان زیادی تا فصل برداشت باقی نمانده، نوسان ‌چشمگیری در بازار برنج ایرانی نخواهیم داشت.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت هر کیلو شکر در کارخانه را ۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب هزینه‌های تولید قیمت هر کیلو قند ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات بیان کرد: با توجه به کاهش مصرف حبوبات در فصل تابستان، قیمت نوسان چندانی ندارد و در خرده فروشی‌ها به دلیل سودجویی مغازه داران، قیمت‌ها، نوسانات چشمگیری داشته است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه کالا وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی کالا، نوسانی در حوزه قیمت نخواهیم داشت.