به گزارش‌ «نود اقتصادی»، فردین آقا بزرگی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» با بیان اینکه ارزش ذاتی سهام عدالت در حال حاضر بین 15 تا 17 میلیون تومان است، گفت: ارزش کل سهام عدالت برای دارندگان سهام در خوشبینانه ترین حالت بین 15 تا 17 میلیون تومان است لذا این مبلغ برای دهک‌های کم درآمد و بسیار نیازمند جامعه به لحاظ تامین بخشی از نیازهای معیشتی می‌تواند رقم قابل توجهی باشد. مدیر کارگزاری بانک رفاه با بیان اینکه نمی‌توان نسخه واحدی برای همه دارندگان سهام عدالت پیچید، عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان به دارندگان سهام عدالت که نیاز مبرم و ضروری معیشتی به فروش سهام  خود ندارند توصیه به عدم فروش این سهام می‌کنند اما به طور روشن نمی‌توان درباره ارزش سهام یا افت شاخص سهام در ماه های آینده اظهار نظر کرد اما روند بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها نشان می‌دهد سرمایه گذاری و ماندن در بازار سرمایه به لحاظ بهره وری مالی به نفع مردم است.

آقا بزرگی با اشاره به این نکته که به اقتضای میزان نیاز و سبد درآمدی افراد باید به آنها توصیه‌های جداگانه‌ای برای سهم سهام عدالت آنها شود، خاطر نشان کرد: بنده معتقدم بهتر است سهام عدالت فروخته نشود اما بهترین توصیه این است که تمام دارندگان سهام عدالت بنا به اقتضای سبد درآمدی خود و میزان پس انداز و دارایی نسبت به فروش یا عدم فروش سهام عدالت خود تصمیم بگیرند. فردین آقا بزرگی تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم با بازار سرمایه، متغیرهای اثر گذار بر بازار سرمایه و سهم سهام خود می تواند مردم را در تصمیم گیری برای فروش یا عدم فروش سهام عدالت خود راهنمایی کند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند، لذا اخذ مشاوره از کارشناسان بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس بازار بورس با تایید اینکه سهام های واگذار شده در قالب سهام عدالت جزء بهترین سبدهای سهام است بیان داشت: سهام اختصاص داده شده به دارندگان سهام عدالت مشتکل از بهترین گروه ها و شرکت های بسیار خوب در بازار سرمایه است، اما با توجه به اینکه در شرایط فعلی قیمت های بالایی را در بورس مشاهده می کنیم و شرایط اقتصادی ایجاب می کند که همه مردم از این فرصتها بنحو احسن استفاده کنند باید به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد اگر برای میان مدت و دراز مدت می توانید سرمایه خود را در بازار حفظ کنید.

وی دراین باره توضیح داد:  کسانی که در میان مدت و بلند مدت سهام عدالت خود را نگه می دارند یا به سهم های ارزنده تری تبدیل می کنند قطعا در یک بازه زمانی پنج تا ده ساله سرمایه گذاری خوبی در بازار سرمایه کرده اند. توصیه می شود سهام عدالت خود را به سهم های ارزنده تری در بازار تبدیل کنند یعنی سهام عدالت خود را نفروشند و پول آن را از بازار خارج کنند. 

آقا بزرگی به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد: قطعا بازار سرمایه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است و میزان سودی که بازار سرمایه می دهد در مقایسه با سود 15درصدی سپرده گذاری بانکی بیشتر است از این رو کسانی که سهام عدالت خود را برای سپرده گذاری در سیستم بانکی می فروشند به نوعی بخشی از کاهش ارزش پول خود را دریافت می کنند نه سود سپرده خود را لذا در صورت عدم نیاز مبرم به فروش سهم ماندن در بازار سرمایه به نفع مردم است.