به گزارش ‌«نود اقتصادی»، مسعود خوانساری،‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: گام اول برای بهبود فضای کسب و کار ایجاد پنجره واحد است و خوشحالیم که توانستیم این مسئله را در اتاق تهران داشته باشیم و امیدواریم این اقدام مقدمه‌ای برای سایر اقدامات در جهت بهبود فضای کسب و کار باشد.

وی ادامه داد: قبول داریم که اقتصاد کشور دارای مشکلاتی است، اما باید بدانیم که این می‌تواند فرصتی برای کشور در جهت تمرکز بر توانایی‌های خود باشد که لازمه یکی از آن فرصت‌ها این است که بتوان مجوزها، مشکلات و بروکراسی‌های حاکم بر کشور را کم کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: برای این منظور دو مسئله بهبود فضای کسب و کار و شاخص‌های رقابت‌پذیری مطرح است که خوشبختانه در دو زمینه، اتاق تهران و ایران فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند که می‌توانند کمک‌کننده دستگاه‌های دولتی باشند.

خوانساری ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها اگر نمی‌توانیم در فضای اقتصادی، با توجه به تحریم‌ها، رشدی داشته باشیم باید بتوانیم موانع را برداریم تا از این طریق بتوان شاخص‌های خود را حفظ کرده و بهبود بخشیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در بحث اقتصاد، در همه زمینه‌ها از جمله ورود کالا این مسئله مطرح است که تا ۱۵ روز اول زمانی که کالا وارد کشور می‌شود معاف از مالیات و جریمه است در حالی که امکان ترخیص کالا در کمتر از ۱۵ روز وجود ندارد، در بحث ساخت و ساز نیز اگر در گذشته پروانه ساختمانی ظرف دو تا سه ماه صدور می‌شد امروزه بیش از ۶ ماه زمان می‌برد.

خوانساری اظهار کرد: مشکلاتی از این قبیل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید این مشکلات رفع شود.