به گزارش‌«نود اقتصادی»، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و سهام یک سرمایه گذاری ریسکی و ریسک‌پذیر است و در واقع اگر کسی به دنبال این است که کمترین ریسکی متوجه دارایی‌هایش نباشد، می‌تواند در بانک سپرده‌گذاری کند که در این صورت یک نرخ ثابت سود بدون ریسک دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: اما افراد وقتی وارد بازار سرمایه می‌شوند به طور قطع با ریسک و افت احتمالی قیمت‌ها مواجه خواهند شد، بنابراین همواره به افراد توصیه می‌شود که دارایی خود را وارد بازار سرمایه نکنند.

دهقان دهنوی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که منابع مالی که ممکن است در آینده نزدیک به آن نیاز داشته باشند را وارد بازار سرمایه نکنند چراکه بازار همانطور که دوره رونق دارد امکان دارد به دوره رکود هم برسد. سرمایه‌گذاری در بازار سهام برای مردم عادی باید سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: شاخص بورس در طول سال‌های گذشته هم دوره‌های رونق و هم دوره‌های رکود داشته، هم با ریزش و هم جهش همراه بوده بنابراین کسی که ۵ الی ۱۰ سال در این بازار سرمایه‌گذاری کرده، سود می‌کند. اما به افرادی که برای مدت ۶ ماه و با قصد نوسان‌گیری وارد بازار می‌شوند، باید گفت که ریسک بالایی را می‌پذیرند و  به این افراد توصیه می‌شود که تمام دارایی خود را وارد بازار سرمایه نکنند.