به گزارش «نود اقتصادی»، صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌شرق کشور بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز 31 اردیبهشت از میزان بارش‌ها در استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی کاسته می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت بارش‌ها با احتمال بارش تگرگ در شمال کرمان، جنوب یزد، غرب اصفهان و شمال‌شرق فارس پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط فردا در شمال و شرق فارس و بخش‌هایی از کرمان حاکم است، همچنین فردا در برخی نقاط سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: بعدازظهر امروز و فردا رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شرق چهارمحال و بختیاری، شرق  اصفهان، غرب یزد، شمال شرق فارس و شمال و مرکز کرمان پیش بینی می شود بنابراین بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، سیلاب ناگهانی در مسیل ها و دره ها و وقوع تگرگ و صاعقه محتمل است؛ توصیه می شود اجتناب از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی و ممانعت از جابه جایی عشایر کوچ رو، در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: همچنین آمادگی دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی و محافظت از دام ها در مراتع دامپروری ضروری است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از دوم خرداد تا شنبه سوم خرداد در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارم خرداد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال‌غرب کشور، دامنه‌های زاگرس شمالی و سواحل مرکزی و غربی خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دریای خزر روزهای سوم و چهارم خرداد مواج است همچنین از فردا تا یکشنبه 4 خرداد دما به تدریج در اغلب مناطق کشور افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 17 درجه خواهد بود.

منبع:فارس