به گزارش «نود اقتصادی»، حسین میری تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: اگر دولت صبر و تحمل نشان داده و در اجرای صندوق‌های ETF پافشاری به خرج دهد، احتمالا این صندوق‌ها موفق می‌شوند.

وی بیان کرد: بازار سرمایه ایران در شش ماه گذشته، به ویژه از آغاز سال جاری تجربه‌ای خاص را پشت سر گذاشت و بازده‌های بالا و خارج از انتظاری را تجربه کرد. در این بازار که توقع فعالان برای کسب سود را بالا برده است، عدد و رقم بازدهی صندوق‌های ETF با بازار مقایسه می‌شود و فعالان به این نتیجه می‌رسند که سرمایه خود را مستقیم در بازار صرف کنند.

میری افزود: اما تجربه نشان داده که بازار همیشه به شکل امروز نیست و روزهایی هم بوده‌اند که تقاضای اوراق بدون ریسک و با بهره پایین بالا رفته است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان کرد: با وجود آنکه صندوق‌های ETF ابزار خوبی برای واگذاری اموال دولتی هستند، اما زمان ارائه این واگذاری برخلاف تصور دولتی‌ها مناسب نبوده است، زیرا سرمایه‌گذاران اکنون متوقع هستند و طبیعی است که استقبال شدیدی از آن انجام نشده باشد. با این وجود برای ماه‌های آینده که بازار متعادل می‌شود، صندوق‌های ETF در زمینه جذب سرمایه موفق‌تر عمل خواهند کرد.