به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، عظیم رجائی با اشاره به سیاست حضور فعال بنیاد مستضعفان در بازار سرمایه اظهار کرد: اولین شرکت در بخش کشاورزی کشور از زیرمجموعه بنیاد مستضعفان وارد بورس شد و بخش کشاورزی بنیاد از سال ۸۱ با شرکت مگسال در بازار سرمایه حضور دارد.

عرضه هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان در بورس تا پایان امسال

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ شرکت زیرمجموعه این هلدینگ در بورس حضور دارند، گفت: امسال ۲ شرکت دیگر در زیر مجموعه هلدینگ کشاورزی وارد بازار سرمایه می‌شوند و تعداد شرکت‌های بورسی این هلدینگ به ۸ شرکت می‌رسد.

وی بیان کرد: علاوه بر این شرکت ها، امسال مجموعه هلدینگ کشاورزی نیز با دارا بودن ۲۱ شرکت، در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه سال آینده این هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه آن برای حضور در بازار سرمایه، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد ۵ شرکت دیگر هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان، پس از ادغام، تا پایان سال آینده وارد بازار سرمایه شوند و با این اقدام تمام بخش کشاورزی بنیاد به صورت کامل بورسی خواهد شد.

پروژه های بنیاد پس از تثبیت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی فردوس پارس در پایان با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان به دنبال تصدی گری نیست، تصریح کرد: تمام پروژه‌های بنیاد مستضعفان با استفاده از توان داخلی اجرا و به بهره برداری می‌رسد و از آنجایی که سیاست بنیاد، افزایش تصدی گری نیست همه این پروژه‌ها پس از تثبیت از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در حال حاضر ۳۲ شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در بازار سرمایه حضور دارند که از این میان، ۲ شرکت در سال گذشته وارد بورس شدند و ۱۶ شرکت دیگر نیز امسال در صف عرضه در بازار سرمایه قرار دارند.