به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از راشاتودی، برترین اقتصاد اروپا، آلمان، از پاندمی ویروس کرونا آسیب دردناکی دیده و با عمیق‌ترین رکود اقتصادی خود از جنگ جهانی دوم تا کنون روبرو شده است.

طبق پیش‌بینی رسمی وزارت اقتصاد آلمان که در روز چهارشنبه منتشر شد، اقتصاد این کشور پس از یک دهه رشد، امسال با رکودی ۶.۳ درصدی همراه خواهد شد. این چشم‌انداز اندکی خوش‌بینانه‌تر از آن‌چه در اوایل این ماه توسط صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی شده بود می‌باشد. آی‌ام‌اف پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی آلمان به منفی ۷ درصد برسد.

وزارت اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد پس از عبور از پایین‌ترین نقطه اقتصاد در سه ماهه دوم امسال، در نیمه دوم فعالیت‌های اقتصادی بهبود یافته و این کشور در سال ۲۰۲۱ با رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی روبرو شود.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفت: ما با چالش‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی روبرو هستیم و علی‌رغم تأثیرات ویران‌گر ویروس بر اقتصاد آلمان نباید برای برداشتن محدودیت‌های زندگی اجتماعی عجله کنیم.

پاندمی کرونا تا به حال ۱.۱ تریلیون دلار برای دولت آلمان خرج داشته، چراکه دولت اقدامات تشویقی بی‌سابقه‌ای برای حمایت از اقتصاد تحت فشار این کشور به کار گرفته است.