به گزارش «نود اقتصادی»، مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد کشور اظهار کرد: ما باید خودمان را برای جهان پساکرونا آماده کنیم. در جهان پساکرونا شکل توزیع و تولید کالا متفاوت خواهد بود.

وی افزود: در کنفرانس پاریس در سال ۲۰۱۴ مصوب شد که هر کشور به میزانی توزیع گازهای گلخانه ای را کاهش دهد تا سال ۲۰۳۰ حجم گازهای گلخانه ای تولید شده در جهان به حجم سال ۲۰۱۰ برسد، ولی امروز میزان تولید گازهای گلخانه ای به قدری کاهش یافته که از جنگ جهانی دوم تا کنون این مقدار کاهش سابقه نداشته است. بنابراین از این پس روند تولید انرژی و محصولاتی مانند خودروها در جهان متفاوت خواهد شد.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به رونق گرفتن خرید و فروش‎های اینترنتی در جهان پساکرونا تصریح کرد: از این پس وجود مغازه ها با هزینه های زیاد صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است آماده شویم برای فضایی که در آن همه از طریق اینترنت خرید کرده و طریق شبکه بانکی مستقیما پول خود را پرداخت می‌کنند.

دانشمند با انتقاد از سیاست گذاری های دولت برای شرایط اقتصادی ناشی از کرونا گفت: به نظر می‌رسد کسانی که در خیابان پاستور نشسته اند عقل جمعی را بکار نگرفته اند. دولت هیچ برنامه ریزی برای شرایط جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام نداده است.

وام یک میلیونی با سود ۱۲ درصد چه دردی از مردم دوا خواهد کرد؟ بهتر بود به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به حساب یارانه افراد واریز می شد و آنها هم با همین پول مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه می کردند تا جریان اقتصادی کشور قطع نشود. چرا اسم وام بر روی آن گذاشته شد؟ بانک‎ها چطور باید این منابع را تهیه کنند و از یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که بی ارزش شده ، این منابع چطور باید بازپرداخت شود؟