اخبار شرکتها-استقرارهیئت مدیره جدید بانک دی با اقدامات و تغییرات نگرشی و استراتژی برای خیزشی بزرگ در مسیر تحقق بانکداری حرفه ای همراه بوده است.

گام بلند بانک دی در تحقق بانکداری حرفه ای

بانک دی برای حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته سهامداران، توسعه سبد محصولات، افزایش میزان سپرده‌های جاری، کاهش بهای تمام شده پول و هزینه های عملیاتی،دستیابی به سود عملیاتی و ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان و دستیابی به سود با کیفیت و پایدار را در دستور کار قرار داده است. 

ایجاد تحول چشمگیر با تزریق ایده های نو

هیئت مدیره جدید با نگاهی نو و تزریق ایده های جدید برای ایجاد تحولی چشمگیر در بانک دی برنامه هایی را به عنوان مهم ترین ماموریت های خود اعلام کرده که از آن جمله می توان به ایجاد شفافیت در صورت های مالی، تدوین نظام نامه های اعتباری و وصول مطالبات مبتنی بر دستورالعمل های بانک مرکزی، فروش املاک تملیکی، ارتقای ظرفیت ها برای طراحی محصولات جدید، افزایش سهم بازار، برقراری عدالت در بین کارکنان و ایجاد شایسته سالاری، ارتقای خدمت رسانی به خانواده معزز شهداء و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال با هدف دستیابی به سودهای کارمزدی اشاره کرد. 

ارتقای ساختار مالی  با فروش دارایی های مازاد

هیئت مدیره جدید بانک دی علاوه بر اصلاح ساختار بانک برای چابک سازی و افزایش بهره وری در راستای ارتقای ساختار مالی، اقداماتی از جمله فروش دارایی‌های مازاد را در دستور کار قرار داده که با فروش آن‌ها به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که الزام بانک مرکزی است، دست خواهد یافت.

(دی)سرمایه های ارزشمندی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نیروگاه دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه اشاره کرد که درآمد حاصل از فروش آن و سایر دارایی های مازاد با افزایش سرمایه در گردش بانک زمینه ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب تری به مشتریان و سهامداران را فراهم خواهد آورد.

بانک دی به منظور فروش نیروگاه دماوندکه در حال حاضرنسبت به زمان خرید از ارزش چند برابری برخوردار است رایزنی های مختلفی با خریداران انجام داده و در تلاش است تا با حفظ منافع سهامداران این دارایی ارزشمند خود را به فروش برساند و آنگونه که اعلام شده قرار است پس از حصول توافق نهایی برای فروش نیروگاه دماوند، نتیجه آن در اسرع وقت طبق قوانین و مقررات مربوطه به اطلاع عموم سهامداران برسد.

جذب منابع ارزان قیمت ، سودآوری بیشتر

طرح انگیزشی «تلاش دی» به منظور جذب منابع ارزان قیمت و« طرح دی کارت اعتباری» با هدف تکریم مشتریان و جذب منابع ارزان قیمت و کاهش ریسک نقدینگی در بانک دی اجرایی شده است.

تقویت و رشد حساب های جاری یکی از کانال های جذب منابع ارزان قیمت محسوب می شود و بر این اساس، طرح تلاش دی در راستای رشد حساب‌های جاری تدوین شده که در صورت اجرای دقیق این طرح می توان انتظار داشت ریسک نقدینگی و بهای تمام شده پول با کاهش چشمگیری در بانک دی همراه باشد.

درآمدهای مشاع کانون توجه هیئت مدیره جدید

تمرکز بر افزایش درآمدهای مشاع و تلاش برای جذب منابع ارزان قیمت و درآمدزایی عملیاتی نیز از دیگر موضوعاتی است که بانک دی باید به ان تاکید جدی داشته باشد.

به نظر می رسد بانک دی برای حرکت در مسیر بهبود، هم راستا با اقدامات انجام شده در زمینه جذب منابع ارزان قیمت، افزایش درآمدزایی شرکت های تابعه بانک و فروش اموال مازاد را به صورت جدی در دستور کار قرار داده  است.

دی کارت اعتباری پاسخی به نیاز واقعی مصرف کننده

هدف گذاری در طرح دی کارت اعتباری علاوه بر افزایش توان خرید در سطح جامعه و حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی، کاهش هزینه های عملیاتی و حرکت در مسیر تخصیص مصارف خرد بوده است.با توجه به پایین بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک در مصارف خرد این بانک باید به سمت جذب منابع و تخصیص مصارف خرد حرکت کند و دی کارت اعتباری که پاسخ به نیاز واقعی مصرف کننده است و در قالب عقد مرابحه به مشتری اعطاء می شود و از قابلیت انتقال امتیاز برخوردار است دقیقا بر اساس این اصل طراحی شده است.

تنوع در محصولات اعتباری با طراحی بسته جامع مشاغل

بانک دی در حوزه اعتباری نیز اقدامات جدیدی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به طراحی بسته اعتباری جامع مشاغل اشاره کرد. در این طرح تسهیلاتی بانک دی، حدود 30 شغل پیش بینی شده که مشاغل مختلف می توانند تسهیلات مورد نیاز خود را با شرایط مناسب دریافت کنند.نهایی شدن بسته ضمانت نامه ها و بسته نظارتی اداره طرح ها و تداوم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی به صورت اقساطی و خرید دین از دیگر اقدامات موثر بانک دی در این زمینه است.

بانگاهی به تکاپو و شتاب اقدامات انجام شده در فصل جدید بانک دی می توان چشم انداز مطلوبی را به سهامداران و ذینفعان این بانک نوید داد.