به گزارش «نود اقتصادی»، محمود نجفی در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از تصمیم اخیر وزارت بهداشت برای ممنوعیت فروش ماسک، الکل و مواد ضد عفونی کننده در داروخانه و شبکه‌های توزیع اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در تولید این محصولات نداریم، ولی ممنوع کردن فروش این محصولات باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت بیشتر آنها شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت می‌توانست در هر منطقه از کشور توزیع رایگان را از طریق داروخانه‌های معتمد انجام دهد ولی با شیوه‌ای که امروز در پیش گرفته مردم بیشتر سرگردانند و نمی‌دانند که این محصولات را باید از کجا تهیه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی بیان کرد: ما دیروز اعتراضمان را نسبت به این مسئله به رئیس سازمان غذا و دارو هم منتقل کردیم ولی ایشان هم با این که با حرف ما موافق بود اعلام کرد که این تصمیم توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت گرفته شده است.

نجفی عرب گفت: عرضه و تقاضا یک قانون بدیهی در اقتصاد است و شما می‌بینید که امروز در میوه‌ها و صیفی جات هم قیمت‌ها افزایش یافته و به عنوان مثال قیمت زنجبیل به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسیده است. نباید اجازه دهیم این وضعیت در بازار لوازم بهداشتی هم ایجاد شود.