برخلاف اعلام بسته شدن پرونده افراد دو یا چند شغله در شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، اما همچنان بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد که این پرونده در برخی از شرکت‌ها مفتوح مانده است؛ از جمله در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نجات امینی معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری ، برخلاف ادعای شریعتمداری، از این قاعده ابلاغی مستثنی بوده و همچنان در ترکیب هیات مدیره بانک رفاه کارگران و شرکت صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس ( وابسته به تاپیکو- شستا) هم حضور دارد.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردیبهشت ماه سال‌جاری، اعلام کرده بود که با تکیه بر تعهد قبلی به مردم، با استعفای ۳۸ نفر از دو یا چند شغله‌های مجموعه‌های تابعه وزارتخانه، پرونده دوشغله‌ها در وزارت کار بسته شد و از امروز هر فرد دو شغله که ‌استعفا نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد! اما از قرار معلوم، هنوز پرونده بسته نشده، و هستند مدیرانی که کماکان چند شغله‌اند!

ماده ۲۴۱ قانون تجارت تصریح دارد که هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود.

آبان ماه سال گذشته و با دستور محمد شریعتمداری، لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دسترسی عموم در سایت رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و منتشر شد.