به گزارش «نود اقتصادی»، حمید محمدی رئیس اتحادیه قالیشویان اظهار داشت: با توجه به روز‌های پایانی سال، ما افزایش قیمتی برای قالیشویی ها لحاظ نکرده ایم.

رئیس اتحادیه قالیشویان با اشاره به اینکه هم اکنون در بازار رکود است، تصریح کرد: متاسفانه با شروع کار در روز‌های پایانی سال، قالیشویی‌های غیرمجاز بیش از پیش نمود پیدا کرده و با کیفیت نامناسب اقدام به شست و شو می کنند.

محمدی در ادامه از مردم درخواست کرد که حتما به خود سایت اتحادیه‌ها برای شست و شوی فرش‌ها اقدام کنند چرا که در این بین، هستند قالیشویی‌های غیرمجاز که ممکن است هم به فرش‌های آن‌ها آسیب زده و یا قصد سرقت داشته باشند.

رئیس اتحادیه قالیشویان در ادامه از قیمت فرش‌ها در بازار خبرداد و گفت: فرش ماشینی (متری) ۱۰ هزار تومان، موکت معمولی (متری) ۳ هزار و ۶۰۰ تومان، موکت پزدار (متری) ۴۶۰۰ تومان، فرش دستبافت و معمولی (متری) ۱۷ هزار تومان، فرش دستبافت کرم اعلا (متری) ۲۴ هزار تومان، گل ابریشم (متری) ۴۵ هزار تومان، که البته هر کدام از آنها، ۱۵۰۰ تومان کاور و متری ۵۰۰ تومان حق ایاب و ذهاب دارند.

محمدی با بیان اینکه تعداد واحد‌های غیرمجاز در این صنف در تهران به وفور دیده می‌شود اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد رسمی در تهران مشغول فعالیت اند.

رئیس اتحادیه قالیشویان در پاسخ به این پرسش که وضعیت قالیشویی نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش کاری داشتیم.

محمدی از مردم خواست که افراد در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۸۸۱۱۴۳ تماس بگیرند.