به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از صدا و سیما، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب و ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون احداث پتروپالایشگاه‌های بخش خصوصی در جلسه روز گذشته هیئت دولت، بزودی فراخوان دعوت از سرمایه گذاران انجام خواهد شد. البته اولویت مهم ما در این بخش، بهینه سازی پالایشگاه‌های موجود برای تولید فرآورده‌های باکیفیت و استاندارد است.

وی درخصوص میزان صرفه جویی ناشی از سهمیه بندی بنزین گفت: هم اکنون حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون لیتر در مصرف روزانه بنزین کاهش داریم که البته این میزان تثبیت نشده و فکر می‌کنم میزان صرفه جویی واقعی روزانه کمتر از این میزان باشد و مصرف بالاتر برود و بخش عمده این صرفه جویی هم اکنون صادر می‌شود و عمده مصرف بنزین مردم هم، بنزین سهمیه‌ای است.

وزیر نفت در خصوص احتمال تخصیص سهمیه نوروزی سوخت گفت: در این زمینه چیزی به وزارت نفت ابلاغ نشده است و در اختیار ما نیست و در لایحه بودجه هم چیزی به این عنوان وجود ندارد.

زنگنه درباره سوخت سی ان جی نیز گفت: این سوخت کاملاً اقتصادی است و یک پنجم بنزین هزینه دارد و آنچه مهم است این که مردم برای سی ان جی سوز کردن خودروهای خود تشویق شوند. در این زمینه برای سی ان جی سوز کردن خودروهای عمومی و وانت بارها ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است که بازپرداخت آن نیز برعهده دولت است و دولت هم اکنون درحال کار کردن روی گازسوز کردن خودروهای دیگر و موتورسیکلت هاست که با توجه به میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها اهمیت زیادی دارد.

این مقام مسؤول افزود: چند شرکت با علاقه این موضوع را دنبال می‌کنند و به دنبال توسعه جایگاه‌های ثابت و سیار سی ان جی که امکان سوخت گیری سریع را برای موتورسیکلت‌ها فراهم خواهد کرد هستند و فکر می‌کنم از این طرح استقبال خوبی انجام شود چراکه هزینه گاز یک پنجم بنزین است و اشتغال وسیعی هم به دنبال دارد. البته الان نیمی از ظرفیت ایستگاه‌های موجود سی ان جی بدون استفاده مانده است.