اخبار شرکتها-در جریان برگزاری مجمع فوق‌العاده بیمه سامان دراواخر دی ماه 98 ، گزارش هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی شرکت درخصوص افزایش سرمایه قرائت و مقرر شد طی دو مرحله افزایش سرمایه به ۲۵۰ میلیارد تومان انجام پذیرد.

 براساس این گزارش ،سرمایه بیمه سامان در مرحله اول ۲۵/۰۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم۷۴/۹۵ میلیارد تومان ظرف دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

 همچنین این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، سود انباشته، مطالبات نقدی حال شده و اندوخته سرمایه‌ای محقق شده است.

این گزارش می افزاید، در آذرماه امسال ، سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۱۷ درصدی یعنی ۲۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی بیمه سامان از مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس موافقت کرد. دلیل این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی این شرکت اعلام شد.

یاد آوری می شود، ارتقای رتبه توانگری، افزایش سطح و محدوده حضور در هر یک از زمینه‌های بیمه‌گری، افزایش میزان قبول ریسک یا نگهداری و واگذاری ریسک، افزایش حجم فعالیت در سایر زمینه‌ها غیر از بیمه‌گری مانند فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و نیز گسترش شبکه فروش و تعدد شعب شرکت بیمه از جمله مزایای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه است.