به گزارش «نود اقتصادی»، حسن عباسی معروفان، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در دو شهرستان چابهار و ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان و مناطقی از این دو شهرستان که بیشترین آسیب را از سیل دیده بودند، ۵۰ تن گوشت قرمز توزیع شد تا آشپرخانه‌های صحرایی که برای سیل‌زدگان غذای گرم درست می‌کنند در صورت نیاز از این سهمیه برداشت کنند.

او با بیان اینکه سیل و خسارت ناشی از آن در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر شهر، روستا و کشاورزان، دامداران را نیز درگیر کرده است، اظهار کرد: سیل در منطقه دشتیاری، آب و خاک زیادی به همراه دارد و مزارع آنها را از بین برده است. طبیعتا وقتی بخش کشاورزی و علوفه از بین برود تامین غذای دام با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی ادامه داد: زمین‌ها پر از آب شده و خاک حالت باتلاقی دارد. همچنین تردد نیز سخت است و همین امر وضعیت تامین علوفه را دچار مشکل کرده است. به همین منظور حدود ۱۰۰ تن جو را در چهار روستا توزیع کردیم تا دام‌ها در دو تا سه روز آینده از آنها استفاده کنند. همچنین مجوز استفاده از ۵۰۰ تن جو و ۵۰۰ تن ذرت را نیز صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: این کالاها جزو کالاهای استراتژیک بوده و بایستی در انبارها موجود باشد و با مجوز خاص بین تشکل‌ها توزیع شود. به عبارت دیگر ۵۰۰ تن جو و ۵۰۰ تن ذرت در انبارها ذخیره می‌شود و هنگامی که ۱۰۰ تن جو به اتمام رسید، امکان برداشت با حواله وجود دارد. در حقیقت به رییس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و ستاد بحران که در چابهار مستقر هستند، این اجازه را داده‌ایم که با تشخیص و تایید  آنها در مناطقی که اعلام نیاز می‌کنند، حواله تبدیل به موجودی کالا شود.

وی در پایان گفت: براساس آمارهای منتشر شده تاکنون ۶۱۰۰ راس دام روستایی و عشایری بر اثر سیل از بین رفته‌اند و براساس مشاهدات عینی در منطقه دشتیاری ۲۵ دام تلف شدند.